محاسبه قیمت و تفاوت پنجره دوجداره یو پی وی سی با پنجره آلومینیومی

m.sheykhi

محاسبه قیمت و تفاوت پنجره دوجداره یو پی وی سی با پنجره آلومینیومی

پنجره آلومینیوم و upvc

تفاوت پنجره دوجداره یو پی وی سی با پنجره آلومینیومی

۱- مقاومت: در پنجره آلومینیومی پوسیدگی و خوردگی به وجود می آید و به مرور زمان دچار تغییر رنگ می شود. امکان شکستگی فریم پنجره نیز در شرایط آب و هوایی بد وجود دارد ومقاومت کمی در مقابل آلودگی طبیعی هوا،گازها،کودهای شیمیایی و… از خود نشان می دهند،رسانایی این ماده در داخل خانه باعث افزایش میعان می شود.پنجره های یو پی وی سی در مقابل پنجره آلومینیومی پوسیده نمی شوند.

به علت اینکه این پنجره ها اتصالاتش به هم جوش می خورد. و مقاومت بسیار بالایی دارند و به یکدیگر با بست های مکانیکی متصل می شوند. پنجره یو پی وی سی از نظر مقاومت قابل اطمینان تر از پنجره آلومینیومی می باشد.

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

۲- عایق بودن: آلومینیوم حرارت را ازخود عبور داده و رسانای گرماست درست برعکس پنجره یوپی وی سی وتبادل گرمایی در پنجره آلومینیومی انجام میگیرد. برای حل این مشکل تولیدکنندگان پنجره آلومینیومی ماده ای به نام ترمال بریک به فریم پنجره های خود اضافه میکنند،اضافه کردن این ماده میزان عایق بودن پنجره یوپی وی سی را افزایش داده ولی فریم پنجره یکپارچگی خود را از دست میدهد.

ومشکل این راه حل افزایش بسیار بالای قیمت این پنجره آلومینیومی میباشد.اما پنجره یوپی وی سی ازتبادل انرژی جلوگیری میکند. به طورطبیعی پنجره یوپی وی سی عایق حرارت هستند. امکان ساخت پنجره از پروفیل های چند حفره ای یکی از خصوصیات ویژه پنجره های یوپی وی سی میباشد. این حفره ها عایق بودن پنجره را تقویت میکنند،این حفره ها با عایق مخصوصی در پنجره یوپی وی سی حاطه شده که برخلاف حالت حفره در پنجره آلومینیومی هوای بیرون به داخل انتقال پیدا نمیکند.

 

محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی

پنجره یو پی وی سی

توری پلیسه چیست ؟

 

همان طور که در مورد پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک نکته ای گفتیم اینجا یک سری مطالب درمورد این موضوع بیان می کنیم و در ادامه به بحث تفاوت پنجره دوجداره یو پی وی سی با پنجره آلومینیومی می پردازیم.

پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک ، در صورت عدم انتخاب صحیح جنس و نوع ، پنجره می تواند از عوامل مهم اتلاف انرژی در ساختمان ها باشد ، اتلاف انرژی در پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک بسیار کمتر از پنجره های آلومینیومی نرمال است. پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک ، از انواع پنجره های عایق در برابر حرارت می باشند.

به دلیل ضریب انتقال حرارت بالا در آلومینیوم علاوه بر دو جداره بودن شیشه ها، پروفیل آلومینیومی نیز از طریق تیغه های پلی آمید به هم متصل و دو جداره می شوند. این روش باعث عدم انتقال حرارت در پروفیل می شود .پروفیل های حاصل پروفیل های ترمال بریک می باشند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله تیغه های پلی آمید به هم متصل می گردند، تشکیل شده اند. شرکت هلی پن درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک را در اختیار مشتری قرار داده است.

گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید .

مشاهده ویدیو

تلگرام :

https://t.me/helipen_co/

اینستاگرام :

https://www.instagram.com/helipen_co/

واتس اپ :

https://wa.me/09364948617

لینکدین :

https://www.linkedin.com/in/heli-pen-33a4a4190

آپارات :

https://www.aparat.com/v/fHgXo

آینوتی :

https://inoti.com/icv/%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-upvc-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارت های بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یو وی حفظ می کند. بالا بودن استحکام و طول عمر بالا از دیگر مزایای تیغه های پلی آمید می باشد. تیغه پلی آمید مانع انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می شود. در واقع اطلاق عنوان ترمال بریک به این سیستم به دلیل ایجاد شکست حرارتی و ممانعت از انتقال حرارت می باشد.

نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس می باشد. در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها ۳۸% کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و ۳۲% کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما، ۲۸% کاهش مصرف سوخت، ۲۰% کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات و هم چنین به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری می شود.

دیگر تفاوت های این دو پنجره

در پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک با تکیه بر چند اتصال رایج به خصوص یراق آلات پیچ و پرچی و هم چنین پانچ با استفاده از لقمه‌های توپر آلومینیومی قدرت اتصال به نحوی فوق‌العاده بالاست. یراق‌آلات مستقیماً به فلز آلومینیوم متصل هستند. شرکت هلی پن رنگ های پودری الکترواستاتیک با تنوع فوق‌العاده بیش از ۲۵۰ رنگ متنوع و گوناگون را در اختیار مصرف‌کنندگان پروفیل آلومینیوم می‌گذارد که در کوره سخت شده و ضد ضربه و ریختگی است.

علاوه بر آن تنوع و زیبایی یک سیستم پوشش و رنگ‌ آمیزی دیگر یعنی آنادایز تنها برای پروفیل آلومینیوم قابل انجام است. پروفیل ‌های آلومینیوم با رنگ‌های چاپی و سخت‌شدن در کوره دوام و زیبایی دو چندانی دارند. امروزه استفاده از فریم های آلومینیومی ترمال بریک به علت شکل پذیری بالا و سبکی متداول شده است چرا که با افزوده شدن تعداد شیشه های موجود، لازم است به طریقی وزن ساختمان را کاهش دهیم.

 

پنجره آلومینیوم و upvc

 

و در ادامه به تفاوت پنجره دوجداره یو پی وی سی با پنجره آلومینیومی می پردازیم:

۳- مقاومت در برابر آتش سوزی: پنجره های آلومینیومی دربرابر حرارت از بین رفته یا آسیب جدی می بینند. ولی پنجره یو پی وی سی سبب افزایش آتش نشده و نیز آتش نمی گیرند.

۴- زیبایی: نگ سفید به عنوان رنگ اصلی در پروفیل یو پی وی سی به حساب می آید و روکش های لمینیت طرح دار زیباتر از رنگ کوره ای آلومینیومی می باشد. عمر، دوام و مقاومت روکش های یو پی وی سی بیشتر از رنگ آلومینیومی است. در اثر باران های اسیدی و در مقابل هوای مرطوب ، رنگ پروفیل پنجره یو پی وی سی اکسیده و خورده نمی شود و تا پایان عمر ساختمان، به علت مقاومت بالا زیبایی اولیه خود را در مقابل عوامل فرسایشی حفظ می کند ولی به مرور زمان زیبایی پنجره آلومینیومی از بین رفته و در اثر تغییر فصل ها رنگش ریخته می شود.

۵- حفاظت از محیط زیست: تصور می شود آلومینیوم از محیط زیست حفاظت می کند و در مقابل یو پی وی سی ماده ای ارزان تر است. برای ساخت پنجره آلومینیومی در تمام مراحل ساخت از مواد شیمیایی سمی زیادی استفاده می شود که از طرف سازمان بهداشت همه این مواد سرطان زا و سمی معرفی شدند.

می توان به طور گسترده از ماده دیگری به نام یو پی وی سی که ماده مقاوم و پایدار است استفاده کرد تا جایگزین این مواد سمی شود. یو پی وی سی در ساخت پنجره استفاده می شود که مواد سمی و زائد تولید نمی کند و در ساختمان به عنوان مواد اولیه استفاده می شود.

محاسبه قیمت درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

لازم است بدانید محاسبه قیمت درب و پنجره آلومینیومی نسل قدیمی مانند اس تی و کرونت به صورت کیلویی انجام می گرفت البته در برخی از موارد از متر مربع نیز استفاده می شود اما در نسل جدید آلومینیومی یعنی استفاده از پروفیل ترمال بریک محاسبه قیمت درب و پنجره دوجداره به صورت متر مربع می باشد.