شیشه برای آسانسور و انواع آسانسورهای شیشه ای

m.sheykhi

یکی از مدرن ترین طراحی های شیشه ای مربوط به آسانسورهای شیشه ای یا پاناراما است که نقش بسیار مهمی در زیبایی و چشم نوازی معماری ساختمان های مدرن ایفا می کنند . این آسانسورها با نمایی تماما شیشه ای طراحی و ساخته می شوند و کابین آن از جنس شیشه ی لمینت می باشد. آسانسورهای شیشه ای دنیایی از ایده های نو و بدیع را پیش روی معماران می گذارند

شیشه برای آسانسور

شیشه از قدیمی ترین دست ساخته های بشر است. معماری رومی اولین دورانی بود که شیشه برای نخستین بار مورد توجه معماران قرار گرفت و جای خود را در معماری ساختمان ها و طراحی فضاهای داخلی باز کرد. امروز که در عصر معماری شیشه ای دوم به سر می بریم کاربردهای شیشه به قدری گسترده و وسیع شده که در هر فضایی می توان ردپایی از شیشه ها یافت.

یکی از مدرن ترین طراحی های شیشه ای مربوط به آسانسورهای شیشه ای یا پاناراما است که نقش بسیار مهمی در زیبایی و چشم نوازی معماری ساختمان های مدرن ایفا می کنند . این آسانسورها با نمایی تماما شیشه ای طراحی و ساخته می شوند و کابین آن از جنس شیشه ی لمینت می باشد. آسانسورهای شیشه ای دنیایی از ایده های نو و بدیع را پیش روی معماران می گذارند

و بدین ترتیب معماران بدون کوچک ترین محدودیتی می توانند هرآنچه در ذهنشان می گذرد به واقعیت تبدیل کنند و با کمک شیشه ها  نماهایی چشم نواز و منحصر به فرد خلق نمایند که شاید در هیچ جایی نظیری نداشته باشد. با ظهور نسل جدید شیشه ها که خاصیت نشکن بودن آنها باعث شده تمامی محدودیت های آن از بین برود، شیشه ها برای هر فضا و نمایی قابل استفاده شدند و با قدرت بیشتری در دنیای معماری ظاهر شده  اند.

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید . )

 

شیشه آسانسور

 

انواع آسانسورهای شیشه ای

سقف، کف، دیوارها ، پله ها ، نرده ها ، درب ها ، پارتیشن ها ، نماهای داخلی و هر فضایی که درساختمان ها وجوددارد به  وسیله ی شیشه ها قابل طراحی و ساخت هستند و دست معماران و طراحان از هر نظری باز است ولی از مدرن ترین نماهایی که اخیرا بسیار توجه معماران و کارفرمایان ساختمان ها به خصوص سازه های لوکس و مدرن قرار گرفته است

طراحی آسانسورهای شیشه ای است که نمای بی نظیری را به ساختمان ها می بخشد و در زیبایی آن تاثیر به سزایی دارد. شیشه به قدری انعطاف پذیر و خاص است که با آن می توان هر ایده ای را خلق کرد. شاید کسی فکرش را نمی کرد که روزی  آسانسور ها از حالت قدیمی و بسته ی خود خارج شوند و در یک فضای تماما شیشه ای قرار بگیرند. آسانسورهای شیشه ای برای هر ارتفاعی قابل استفاده و اجرا هستند و برای طراحی و ساخت آنها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

شیشه آسانسور

 

امروزه آسانسورهای شیشه ای در دو نوع مختلف طراحی و ساخته می شوند.

  1. ۱- آسانسورهای شیشه ای کششی
  2. ۲- آسانسورهای شیشه ای هیدرولیکی

هرکدام از این آسانسورها مزیت های خاص خود را دارند که در بر حسب کاربری و فضایی که قرار است در آن نصب و اجرا شوند توسط معمار انتخاب می گردند. آسانسورهای شیشه ای کششی برای ساختمان هایی با ارتفاع بلند مناسب هستند و با کمک سیم بکسل و وزنه طراحی می شوند. شیشه ای بودن کابین های آسانسورهای شیشه ای باعث می شود که تجهیزات مکانیکی آسانسور تا حد زیادی قابل رویت باشد که این امر شاید باب میل بسیاری از معمارن و طراحان نباشد

اما در طراحی و ساخت آسانسورهای شیشه ای هیدرولیکی اثری از سیم بکسل و وزنه نیست و تجهیزات مکانیکی آسانسور در معرض دید نیست از این نظر این نوع آساسنسورها زیبایی و هماهنگی بیشتری با محیط اطراف خود دارند هرچند که این نوع آسانسورها برای ساختمان هایی با ارتفاع بلند مناسب نیستند و محدودیت های برای استفاده از آن وجود دارد.