شیشه ضد گلوله

m.sheykhi

شیشه ضد گلوله ، یا همان شیشه مقاوم در برابر گلوله که البته به آن شیشه بالستیک نیز گفته می‌ شود، از 3 یا 4 لایه شیشه ساخته شده که بوسیله طلق اکنیتی پلیمیر پی وی بی پوشانده شده است. در واقع وقتی گلوله به لایه اول برخورد میکند لایه پلاستیکی فشار گلوله را میگیرد و گلوله را متوقف می کند.

شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله ، یا همان شیشه مقاوم در برابر گلوله که البته به آن شیشه بالستیک نیز گفته می‌ شود، از ۳ یا ۴ لایه شیشه ساخته شده که بوسیله طلق اکنیتی پلیمیر پی وی بی پوشانده شده است. در واقع وقتی گلوله به لایه اول برخورد میکند لایه پلاستیکی فشار گلوله را میگیرد و گلوله را متوقف می کند.

کاربرد و مزایای شیشه ضد گلوله

از شیشه ضد گلوله برای بسیاری از مشاغل، از جمله بانک‌ ها ، طلا فروشی‌ ها، و همچنین ادارات دولتی حساس، خصوصاً برای مراکز وابسته به امور امنیتی و نظامی استفاده می‌ شود. البته از شیشه‌ های ضد گلوله در بسیاری از طلا فروشی‌ ها استفاده می‌ شود که این حالت، شیشه خاصیت لایه لایه دارد و در صورت شلیک گلوله، گلوله در یکی از این لایه‌ ها متوقف خواهد شد.

یکی از مزایای شیشه های ضد گلوله مقاومت در برابر پرتاب اجسام سنگین و مقاومت در برابر ضربات تیر است و این مقاومت به دلیل وجود لایه PVB در این نوع شیشه ها است. همچنین این نوع شیشه ها به عنوان عایق صدا و گرما نیز کاربرد دارد و ضخامت شیشه‌ های شناخته‌ شده بین ۷۰-۷۵ میلی ‌متر است.

ادارات پلیس و فروشگاه هایی که دارای کالاهای گران قیمت هستند با استفاده از شیشه ضد گلوله در مقابل سرقت و گلوله ایمنی و امنیت را برای خود فراهم می کنند.

شیشه ضد گلوله نوعی شیشه ایمن در شرایط زلزله نیز محسوب می شود، چون ممکن است در شرایط زلزله این شیشه ها بشکنند، اما پس از شکسته شدن در قاب پنجره باقی مانده و آسیبی به ساکنین وارد نمی شود.

نصب این نوع شیشه ها در آزمایشگاه هایی که خطر انفجار را به همراه دارد و برای کاهش آسیب های جانی و مالی گزینه مناسبی است.

برای محافظت از لوازم داخل ساختمان مانند فرش و مبلمان در برابر اشعه مضر خورشید و به عنوان عایق صدا و گرما نیز می توان از شیشه ضد گلوله استفاده کرد.

این نوع شیشه ها به دلیل لایه‌ لایه بودن، هنگام برخورد اولیه سرعت گلوله کاهش پیدا می ‌کند که فرآیند تخریب را به تعویق می ‌اندازد.

فرآیند تولید شیشه ضد گلوله مانند شیشه لمینت است که به صورت شیشه‌ های چند لایه تولید می‌ شود و برای افزایش مقاومت و کارآیی در بین لایه های شیشه از مواد PVB استفاده می ‌شود.

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

به عنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید. )

ویژگی‌ های شیشه ضد گلوله

– استحکام بالا

– امنیت بالا

– پایداری حرارتی

عملکرد شیشه ضد گلوله

بر خلاف تفکر عموم درباره شیشه های ضدگلوله که بیان می شود این نوع از شیشه ها باید بعد از اصابت ضربه اجسام سخت یا گلوله شلیک شده به این نوع شیشه ها نباید شکسته شود و حتی ترک ایجاد کند.

اما شیشه ضد گلوله مأموریت ضدگلوله بودن خود را به این گونه اثبات میکند،

پس از برخورد گلوله شلیک شده یا اثابت اجسام سخت مانند تبر و چکش به شیشه ضدگلوله در نقطه برخورد می شکند،

حتی خرد می شود ولی مانع از عبور گلوله و عدم از هم گسیختگی (شکافته شدن و فروریختن شیشه ) پس از ضربه وارده می شود.

این باور در مورد نشکستن شیشه ضدگلوله پس از برخورد شئ یا گلوله غلط می باشد. به طور کلی باید گفت شیشه های ضدگلوله می شکند ، اما گلوله را عبور نمی دهد.

رنگ بندی شیشه های ضد گلوله

رنگ شیشه های ضدگلوله به سه دسته تقسیم می شود، شیشه های سبز رنگ، زرد رنگ و شفاف که هر کدام از این رنگ ها کاربری های خاص خود را دارند.

رنگ سبز که این نوع شیشه از مواد ناخالصی استفاده می شود و در نتیجه قطر شیشه بیشتر شده، دارای کیفیت پایین و قیمت پایین است.

رنگ زرد که در این شیشه به جای استفاده از مواد جاذب انرژی از رزین استفاده می شود.

رزین به هیچ عنوان از لحاظ امنیتی مناسب نیست و بیشتر تولید کنندگان شیشه از این مواد استفاده نمی کنند. رزین باعث پایین آمدن کیفیت و قیمت شیشه می شود.

رنگ شفاف بسیار مرغوب است و این شیشه ها با افزایش قطرشان تغییر رنگ نداده و سبز نمی شوند و در همه حال تصویری شفاف و واضح را ارائه می دهند.