درباره ی شیشه سوپر کلیر و شیشه سوپر کلیر کریستالی

m.sheykhi

شیشه ی سوپرکلیر از جدید ترین نام ها در صنعت شیشه است . شیشه هایی به مراتب شفاف تر و مستحکم تر که می توانند اولین و آخرین انتخاب معماران و طراحان برای طراحی فضاهای داخلی لوکس باشند. صنعت شیشه در دنیای امروز به قدری متنوع و گسترده شده است که کاربردهای آن را تا بی نهایت توانسته گسترش دهد.

شیشه سوپر کلیر

شیشه سوپر کلیر از جدید ترین نام ها در صنعت شیشه است . شیشه هایی به مراتب شفاف تر و مستحکم تر که می توانند اولین و آخرین انتخاب معماران و طراحان برای طراحی فضاهای داخلی لوکس باشند. صنعت شیشه در دنیای امروز به قدری متنوع و گسترده شده است که کاربردهای آن را تا بی نهایت توانسته گسترش دهد.

شیشه قدمتی فراتر از حیات زندگی بشر دارد. اولین باری که بشر شیشه را کشف کرد از میان گدازه های آتشفشانی بود. شیشه های طبیعی با ناخالصی نسبتا زیاد که در ساخت اشیای تزیینی و ابزارهای جنگی کاربرد داشتند. پس از آن بشر توانست روش های ساخت شیشه را کشف کند و اولین کارگاه های شیشه سازی فعالیت خود را آغاز کردند.

شیشه سوپر کلیر

سبک معماری رومی آغاز ورود شیشه به صنعت معماری بود . در این دوران شیشه ها برای اولین بار در معماری مورد توجه معماران قرار گرفتند و پس از آن عصر معماری گوتیگ اوج دوران هنرنمایی و ضیافت شیشه ها به حساب می آید. امروزه که در عصر معماری شیشه ای دوم به سر می بریم شاهد پیشرفت های زیادی در صنعت شیشه هستیم. یکی از این تغییرات چشمگیر نحوه ی ساختار شیشه هاست.

شیشه ذاتا ماده ای شفاف و تقریبا خالص است و علت محبوبیت و منحصر به فردی آن هم وجود همین ویژگی است ولی تمامی انواع شیشه های معمولی و به اصطلاح فلوت در هر صورت ناخالصی هایی دارند که به چشم می آید. امروزه در طراحی داخلی بسیاری از فضاهای داخلی به خصوص فضاهای خاص و لوکس از شیشه و ترکیب آن با سایر عناصر بهره می گیرند.

شیشه نماهای جذاب تر و تحسین برانگیز تری خلق می کند و با عبور نور فضای محیط را بسیار آرامش بخش و دلپذیر می سازد. همچنین در عین حال که فضاهای داخلی را از یکدیگر جدا می کند دید یکپارچه ی محیط اطراف را حفظ می کند . از این جهت شیشه ها در میان تمامی متریال ها ( موادها ) و مصالح ساختمانی جایگاه ویژه ای دارند.

امروزه در صنعت شیشه نوعی شیشه با نام کلییر و سوپرکلییر طراحی و ساخته شده است که تا قبل از این چنین شیشه ای با چنین مشخصاتی وجود نداشت. این شیشه ها از مرغوب ترین مواد و بدون کوچکترین ناخالصی ساخته شده اند و در طراحی و تولید آنها از تکنولوژی بسیار بالایی بهره گرفته  شده است و آخرین نسل شیشه های نشکن به حساب می آیند.

شیشه سوپر کلیر کریستالی

شیشه ی کلییر و سوپرکلییر که با نام شیشه کریستالی هم شناخته می شود نمایی کاملا شفاف همانند کریستال دارند . این شیشه ها بسیار خالص هستند و در زیر نور آفتاب به صورت مغز آبی به نظر می آیند که نشان دهنده ی درجه ی خلوص بالای آنهاست. میزان و درجه ی خلوص این نوع شیشه بسیار زیاد است و از آنجایی که عناصری مانند آهن در ساختار این شیشه ها به حداقل میزان خود رسیده است، به همین دلیل ترد تر هستند و به هنگام شکستن دقیقا مانند جام ها و ظرف های کریستالی به صورت یک دست پودر می شوند و اصلا لبه های تیز و برنده ای ندارند.

هرچه میزان شکنندگی و خاصیت پودری شدن شیشه به هنگام شکستن بالاتر باشد نشان می دهد که آن شیشه از خلوص و شفافیت بالاتری برخوردار است.  شیشه های کریستالی به دو نوع کلییر و سوپر کلییر تقسیم می شوند . این شیشه ها یا از نوع مغز آبی هستند یا از نوع مغز سفید . میزان ضخامت این شیشه ها از ۴ میل تا ۲۰ میل متغیر است و اندازه ی صفحات این نوع شیشه به شرح زیر است.

  1. ۱- ۲۱۴،۳۶۶
  2. ۲- ۲۴۴،۳۲۱

 کاربرد شیشه سوپر کلیر

بیشترین کاربرد شیشه های سوپرکلییر برای طراحی داخلی فضاهای خاص و لوکس مانند لابی ها ،هتل ها ،  سالن ها ، جواهر فروشی ها ، شوروم ها و منازل مسکونی است. برای طراحی و ساخت چنین فضاهایی معماران همیشه تمایل دارند که از متریال ( مواد ) های خاص استفاده کنند که در عین سادگی و زیبایی ، منحصر به فرد هم هستند . معمار قبل از هر چیز به دنبال خلق فضاهای تحسین برانگیز است.

جلوه و نمای کار در کنار ایمنی و کیفیت از درجه اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل شیشه های کلییر و سوپر کلییر به دلیل ویژگی های متمایزی که دارند به انتخاب اول معماران تبدیل شده است. از دیگر مکان هایی که می توان به کاربردهای شیشه سوپر کلییر اشاره کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ۱- گالری های لوکس فروشی
  2. ۲- ویترین مغازه ها
  3. ۳- نمای برج ها و ساختمان ها
  4. ۴- آنتیک فروشی ها
  5. ۵- مراکز اداری و تجاری
  6. ۶- موزه ها
  7. ۷- بانک ها
  8. ۸- پارتیشن بندی فضاهای داخلی
  9. ۹- سازه های ویلایی شیشه ای

    گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

    در و پنجره دوجداره upvc

    در و پنجره آلومینیوم

    تولید توری پلیسه

    ملزومات توری پلیسه

    بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

    همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

    با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

    مشاهده کارخانه

    نحوه برش گالوانیزه

    نصب توری پلیسه

    در و پنجره دوجداره

    اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید .

    مشاهده ویدیو

مقایسه شیشه سوپر کلیر با سایر شیشه ها

امروزه شیشه های سوپر کلییر برندهای متنوع زیادی دارند و بسته به میزان درجه ی شفافیت در انواع گرید ها و درجه ی شفافیت در دسترس عموم می باشند. پر واضح است که برندهای اروپایی گرید های بالاتری دارند و از کیفیت ،  شفافیت و خلوص بالاتری برخوردار هستند. شیشه های سوپر کلییر برندهای معتبر اروپایی در زیر نور آفتاب دارای مغزی شفاف و متمایل به رنگ آبی هستند و کاملا آبی به نظر می آیند که نشان دهنده ی کیفیت بالای آن است

ولی سایر شیشه ها که از نظر کیفیت در درجه ی پایین تری هستند در زیر نور آفتاب رنگی متمایل به سبز دارند که نشان از ناخالصی آنها دارد. به طور کلی در هر کجا نیاز باشد که اشیای پشت شیشه با وضوح رنگ بالاتری در معرض دید افراد قرار بگیرد و همچنین در محیط ها و موقعیت هایی که  نیاز است تا حداکثر میزان نور و انرژی خورشید به فضاهای داخلی برسد شیشه های سوپر کلییر بهترین گزینه هستند.

از آنجایی که این نوع شیشه  دارای ضخامت های متفاوتی است انواع ضخیم آن را می توان برای طراحی انواع نماها ، کف و سقف به کار برد و بدین ترتیب می توان نماهای هیجان انگیز و فوق العاده ای را به وسیله ی آنها خلق کرد. همچنین برای طراحی فضاهایی که به امنیت بالایی احتیاج دارند مانند صرافی ها و بانک ها این نوع شیشه ها در کنار شفافیت کاملا ایمن و مطمئن هستند

و از این جهت نیازی به استفاده از سایر ابزارها و انواع شیشه نیست. شاید در نگاه اول چنین محصولی برای بسیاری از افراد محصولی لوکس و تجملی به حساب بیاید ولی ویژگی های این شیشه به حدی منحصر به فرد است که می تواند چنین محصولی را از یک محصول لوکس و تجملی به یک کالای ضروری تبدیل کند.