مقایسه ی درب و پنجره ی آلومینیومی و یو پی وی سی

m.sheykhi

پنجره ی آلومینیومی و یو پی وی سی یکسریع نفاوت هایی با هم دارند که در این مطلب شرکت هلی پن قصد دارد تا به بررسی این دو نوع پنجره یعنی پنجره ی آلومینیومی و پنجره یو پی وی سی بپردازد. همان طور که میدانید یو پی وی سی ماده قوی و مستحکمی است که برای ساخت درب و پنجره استفاده میشود و مزایا آن را در مقالات دیگر ذکر کردیم، 

درب و پنجره ی آلومینیومی و یو پی وی سی

پنجره ی آلومینیومی و یو پی وی سی یکسریع نفاوت هایی با هم دارند که در این مطلب شرکت هلی پن قصد دارد تا به بررسی این دو نوع پنجره یعنی پنجره ی آلومینیومی و پنجره یو پی وی سی بپردازد.

تفاوت پنجره آلومینیومی با یو پی وی سی

همان طور که میدانید یو پی وی سی ماده قوی و مستحکمی است که برای ساخت درب و پنجره استفاده میشود و مزایا آن را در مقالات دیگر ذکر کردیم، پنجره ی آلومینیومی نیز فلزی است بهادار، قابل بازیافت، سبک، بادوام، مقاوم، دوست دار محیط زیست و به سبب ویژگی و قابلیت های خاص در زمانهای طولانی مورد توجه قرار گرفته است بطوریکه هم اکنون در صنایع مختلفی همچون تولید ورقهای کامپوزیت و درب و پنجره و نماهای شیشه ای در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و نقش مهمی را در این صنعت ایفا می نماید.

در دهه اخیر نوع جدیدی از پروفیل جهت تولید درب و پنجره ی آلومینیومی با طراحی خاص و محاسبات فنی مهندسی، یا با ورود مستقیم پروفیل و یا به صورت ورود تکنولوژی ساخت و با انجام مهندسی معکوس جایگزین درب و پنجره  ی آلومینیومی سنتی شده است. به طور کلی یو پی وی سی هرگز دچار واكنش باپیچی كه برای بستن مكانیكی یك پنجره استفاده میشود،نخواهد شد.

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید.

تلگرام :

https://t.me/helipen_co/

اینستاگرام :

https://www.instagram.com/helipen_co/

واتس اپ :

https://wa.me/09364948617

لینکدین :

https://www.linkedin.com/in/heli-pen-33a4a4190

آپارات :

https://www.aparat.com/v/fHgXo

آینوتی :

https://inoti.com/icv/%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-upvc-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

)

 

درب و پنجره ی آلومینیومی و یو پی وی سی

 

نصب پنجره های یو پی وی سی آسانتر و سریعتر است،منطقا ‌ممكن است فكر كنید كه یك پنجره آلومینیومی مستحكمتر ازیك پنجره یوپی وی سی است چرا كه از فلزی سخت و محكم ساخته شده است،اما این تصور تا حدود زیادی اشتباه است زیرا پنجره ی آلومینیومی باتوجه به مزایای فراوانی که دارد درآن ها از بسط های مكانیكی برای اتصال قطعات مختلف درب یا پنجره استفاده میشود.

بطورمعمول تعداد سه عدد یا بیشتر، از ورقه های فلزی برای ایجاد ساختار اتصال عمیق به یكدیگر پیچ میشوند، حتی اگر پیچ ها از فولاد ضد زنگ هم باشد میتوانند باعث ایجاد واكنش گالوانیك با قابها یا بازشوهای پنجره ی آلومینیومی شوند كه این مسئله باعث از هم پاچیدگی پیچ و هم پنجره ی آلومینیومی خواهد شد و نتیجتا باعث شكستگی گوشه های ان خواهد شد.

از دیگر تفاوت های این دو پنجره

فریم های پنجره ی آلومینیومی گرچه مقاوم هستند  و شکل پذیری خوبی دارند ولی رسانالی خوب حرارت می باشند . این پروفیلها گرما را سریعا از دست داده و مستعد تعریق هستند، تعریق که از پدیده های متداول در پنجره های آلومینیومی است، باعث آسیب به سطح پنجره و پرده های داخل خانه می شود.

یو پی وی سی در دماهاي پايين تغيير شکل داده، فرم خود را از دست مي‌دهد. در دماهاي به نسبت کمي بالاتر نيز به طور کامل ذوب شده و مي‌سوزد که در اين حالت دود ناشي از سوختگي خفه‌کننده و مسموم‌کننده مي‌باشد، آتش نيز موجب از بين رفتن درب و پنجره مي‌گردد.اما آلومينيوم در دماهاي بالا نيز شکل و جنس خود را حفظ مي‌کند و تنها در دماهاي بسيار بالا که تقريباً کليه اجزا ساختمان نابود مي‌شوند آلومينيوم نيز از بين مي‌رود آن هم به يکباره نه به تدريج.

 

درب و پنجره ی آلومینیومی و یو پی وی سی

 

با وجود اینکه پنجره ی آلومینیومی درمقابل زنگ زدگی مقاوم است؛ اما خوردگی و پوسیدگی در آن بوجود میآید. رنگ روی پنجره ی آلومینیومی هم به مرور زمان دچار تغییر میشود. در شرایط آب و هوایی بد، حتی امکان شکستگی فریم پنجره نیز وجود دارد.پنجره ی آلومینیومی در مقابل آلودگیهای طبیعی هوا، گازها و بخارهای نمکی، کودهای شیمیایی و … از خود مقاومت کمی نشان میدهندورسانایی این ماده باعث افزایش میعان گازها در داخل خانه میشود.در مقابل پنجره های یوپی وی سی پوسیده و ورقه ورقه نمیشوند. به علت اینکه اتصالات این پنجره ها به هم جوش میخورند.

استفاده کاربری

اين خصوصيات محصولات در کاربري آن و بخصوص در مرور زمان درک ميشود.سختي آلومينيوم ۲۷ برابر یوپی وی سی است که اين موضوع باعث برتري چشمگير استفاده از آلومينيوم در مقابل یوپی وی سی ميشود به هر حال سختي یوپی وی سی به قدري کم میباشد که حتي چوب ۴ برابر از یوپی وی سی سختتر است. سبک ،ارزان،قابلیت بازیافت و مرقون به صرفه بودن نیز از امتیازات پنجره با پروفیل یو پی وی سی میباشد.

حمل و نقل و جابجایی یو پی وی سی راحتر و استفاده از باز شو های آن به مراتب آسان تر میباشد . رنگ بندی از نظر زیبایی داخلی محیط نیز در تنوع کاملی در پنجره های یو پی وی سی مشاهده میشود البته لازم به ذکر است که درب و پنجره ی الومینیومی نیز در طرح های زیبا و خوش فرم ساخته میشود.