حفاظ نرده ای دفنی یا توکار

m.sheykhi

نرده شیشه ای توکار یا هندریل شیشه ای دفنی یکی از زیباترین و مدرن ترین مدل های نرده های شیشه ای است به این خاطر که این مدل از جان پناه یا نرده شیشه ای کاملا به صورت فریم لس می‌ باشد و پروفیل های اختصاصی از متریال آلومینیوم به گونه ای طراحی و تولید شده اند که به صورت مخفی یا توکار داخل تراز کف قرار می گیرد.

حفاظ نرده ای دفنی
نرده شیشه ای توکار یا هندریل شیشه ای دفنی یکی از زیباترین و مدرن ترین مدل های نرده های شیشه ای است
به این خاطر که این مدل از جان پناه یا نرده شیشه ای کاملا به صورت فریم لس می‌ باشد
و پروفیل های اختصاصی از متریال آلومینیوم به گونه ای طراحی و تولید شده اند که به صورت مخفی یا توکار داخل تراز کف قرار می گیرد.
از جمله مزایا و ویژگی های متمایز این مدل مخفی بودن قطعات نگهدارنده شیشه می باشد
که این امکان را فراهم می کند تا طراحی به صورت ساده تر و مینیمال تر به نظر آید و به همین دلیل نظر معماران و طراحان را تا حد زیادی جلب کرده است.
برای نصب نرده شیشه ای یک پروفیل ناودانی شکل سرتاسری به عنوان پروفیل راهنما در مراحل اولیه و قبل از کف سازی در ابتدا داخل کف قرار گرفته که به عنوان راهنمای تراز کف برای اکیپ های بنایی و … نیز می باشد،
از این پروفیل به عنوان گاتر نیز استفاده می شود و با دیتیل های بسیار مناسب می توان از این پروفیل جهت جمع آوری آب های موجود استفاده نمود.
با توجه به کاربرد انواع نرده شیشه ای در پروژه می‌ توان از شیشه های سکوریت با ضخامت ۱۰، ۱۲ یا ۱۵ میلی متر استفاده کرد.
همچنین می‌ توان از شیشه های سکوریت لمینت که شامل دو لایه شیشه سکوریت ۶ میلی متری و طلق لمینت مابین حدودا ۱٫۵ میلی متری استفاده کرد،
این شیشه ها ظرفیت باربری بیشتری نسبت به شیشه های معمولی دارند و زیبایی و امنیت را برای پروژه به ارمغان می‌ آورند.

نکات مهم در زمان نصب نرده شیشه ای دفنی

آب بندی در سیستم نرده شیشه ای توکار بسیار مهم و حیاتی می‌ باشد و حتما باید به این مورد قبل از هر گونه اقدام به کف سازی و اجرای پوشش نهایی توجه نمود.

به این خاطر که معمولا در این مدل ها، آب به راحتی از بین شیشه و نوار های آب بندی عبور کرده و به گاتر یا پروفیل U شکل می ریزد

و انتقال این آب از کف شور و تخلیه آن مورد مهمی می باشد که باید پیش بینی های لازم جهت این مورد در نظر گرفته شود.

ارتفاع یا عمق مناسب و مورد نیاز جهت نصب نرده شیشه ای توکار یا دفنی تقریبا ۱۶ سانت می‌ باشد و عرض پروفیل ها نیز ۱۰ سانت می‌ باشد.

برای نصب اصولی و ایجاد ایستایی کافی و اجرایی دقیق و تمیز نیاز است که یک زیر سازی فولادی جهت نشیمن پروفیل های آلومینیومی اجرا گردد

که حدود ۵ تا ۶ سانتی متر فضا برای این منظور باید در نظر گرفته شود و پس از آن ۱۰ سانتی ارتفاع پروفیل نگهدارنده شیشه می باشد که در مجموع ۱۶ سانتی متر عمق کف سازی مورد نیاز است.

پروفیل های آلومینیومی با آلیاژهایی با مقاومت بالا که به صورت اختصاصی برای کنترل و انتقال نیروی وارده به نرده شیشه ای طراحی و تولید شده اند و بر روی کف با روش های مختلفی نصب می شوند.

طول قطعات اصلی نگهدارنده شیشه به صورت ۱۵ و ۳۰ سانتی تهیه و با توجه به محل نصب و جزییات فنی ارائه شده از سوی کارخانه تولیدی هندریل های شیشه ای، مطابق ضوابط نصب می گردند.

 

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

به عنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید. )

 

مزایای استفاده از نرده شیشه ای دفنی

کاور های درپوش و هندریل های روی شیشه که در مرحله آخر پس از نصب شیشه نصب می‌ گردند،
امکان ایجاد رنگ ها و طیف های مختلف آنادایز و رنگ های الکترواستاتیک را دارند و می‌ توانید با توجه به طراحی و نیاز پروژه رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
جان‌ پناه شیشه ای از نظر استقامت و ایستایی در جایگاه ویژه‌ ای قرار دارد و بیشترین فشار و ضربه را متحمل می‌ شود.
استاندارد های ایمنی برای هندریل شیشه‌ ای متفاوت هستند.
بر طبق استانداردهای اروپایی، جان پناه شیشه‌ ای برای منازل مسکونی باید نیروی ضربات جانبی تا ۱۵۰ کیلوگرم بر مترمربع و برای محیط‌ های پرتردد برابر نهایتا تا ۳۰۰ کیلوگرم بر متر مربع را تحمل کنند.

اجزای سیستم حفاظ و جان پناه شیشه ای دفنی

۱- پروفیل ناودانی شکل آلومینیومی به عنوان راهنما و گاتر.
۲- قطعات آلومینیومی اصلی نگهدارنده شیشه.
۳- گوه و اتصالات داخلی جهت فیکس نمودن شیشه.
۴- پیچ ها و رول بولت ها جهت اتصال به سازه اصلی.
۵- پروفیل های درپوش به همراه نوار درزگیر.
۶- درپوش های آلومینیومی جهت ابتدا و انتهای کار.