تاثیرات ارز و دلار بر صنعت در و پنجره

m.sheykhi

به دلیل وارداتی بودن صنعت درب و پنجره های upvc و آلومینیومی قطعا قیمت و روند افزایشی قیمت ارز در بازار تاثیر مستقیم و بسیار زیادی بر روی صنعت در و پنجره میگذارد.

تاثیرات ارز و دلار بر صنعت در و پنجره

تاثیرات ارز و دلار بر صنعت در و پنجره به دلیل وارداتی بودن در و پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی موضوعی است که در بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

تاثیرات ارز و دلار بر صنعت در و پنجره :

به دلیل وارداتی بودن صنعت درب و پنجره های upvc و آلومینیومی قطعا قیمت و روند افزایشی قیمت ارز در بازار تاثیر مستقیم و بسیار زیادی بر روی صنعت در و پنجره میگذارد.

مهمترین عامل در افزایش قیمت درب و پنجره upvc و به خصوص در پنجره های آلومینیومی ، همانا افزایش قیمت دلار یا ارز است.

البته باید این نکته را در نظر داشت که افزایش قیمت دلار به سرعت روی قیمت درب و پنجره upvc تاثیر نمی گذارد زیرا معمولا در انبار جنس گذشته موجود می باشد و مدتی طول می کشد که نوسانات ارز روی این صنعت تاثیر گذارد که این مدت را بازه خرید آنی گویند.

معمولا خریداران در این مدت برای رفع نیازهای خود به سمت محصولاتی که امکان افزایش قیمت دارند هجوم آورده و بازار را از این اجناس خالی میکنند پس به همین خاطر قیمت درب و پنجره های upvc خیلی سریع با نوسان قیمت ارز مطابق میگردد.

با توجه به ادامه روند تحریم های اقتصادی بر صنعت کشورمان، این موضوع باعث شده تا برخی از قطعات که قبلا وارد می شدند در داخل تولید گردند.

بعنوان مثال نوع چسب استفاده شده در تولید شیشه دوجداره مدل ایرانی آن نیز ساخته شده است که همین موضوع باعث شد تا تاثیر ارز و دلار بر قیمت پنجره دوجداره تا حدود بسیار کمی کنترل شود اما در کل اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم به دنبال جند برابر شدن قیمت دلار قیمت پنجره دوجداره ۲ تا ۲/۵ برابر شده است.

اگرچه دلار در طی این چند سال ۵ برابر شد، اما قیمت پنجره upvc به میزان ۵ برابر رشد نکرد و تنها ۲ تا ۲/۵ برابر شد.

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

به عنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید. )

تاثیرات ارز و دلار بر یراق آلات در و پنجره :

همان طور که می دانید یراق آلات از مهم ترین بخش های در و پنجره است که افزایش و یا کاهش ارز و دلار به شدت بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.

۹۰ درصد یراق آلات مورد استفاده در پنجره دوجداره از ترکیه وارد می شوند ، چه یراق آلات ترک و چه آلمانی.

به همین دلیل است که با کوچکترین تغییر در قیمت دلار تاثیر آن بر قیمت پنجره دوجداره به خوبی دیده می شود.

متاسفانه تا کنون یراق آلات ساخت داخل نتوانسته اند جایگزین خوبی برای مدل های ترک و یا آلمان باشد.

این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید ممکن است عده ای با این موضوع بر خورد کرده باشند که با توجه به افزایش نرخ ارز و دلار ، استعلام قیمتی که از شرکت ها گرفته اند بعد از مدت ها همچنان افزایشی نداشته.

لازم به ذکر است که برخی از شرکت ها با پیش بینی شرایط بازار ، انبار خود را با پروفیل و یراق آلات با قیمت مناسب پر می کنند به همین خاطر افزایش قیمت دلار و ارز تاثیری بر استعلام قیمت آن ها ندارد.