بالا بردن کرکره برقی بدون برق و نصب کرکره برقی

m.sheykhi

در روزهای گرم تابستان که با قطعی روزانه برق مواجه هستیم این سؤال پیش می‌ آید که چگونه می ‌توان در زمان قطع برق کرکره برقی را بالا برد؟ برای بالا بردن کرکره برقی بدون برق، ابتدا باید نوع موتور کرکره مشخص شود تا براساس آن نحوه آزادسازی گیربکس و خلاص کن را توضیح داد. در ادامه به برسی بالا بردن کرکره برقی درزمانی که برق قطع می‌باشد و نحوه باز و بسته کردن کرکره می‌ پردازیم.

کرکره برقی

بالا بردن کرکره برقی بدون برق

در روزهای گرم تابستان که با قطعی روزانه برق مواجه هستیم این سؤال پیش می‌ آید که چگونه می ‌توان در زمان قطع برق کرکره برقی را بالا برد؟ برای بالا بردن کرکره برقی بدون برق، ابتدا باید نوع موتور کرکره مشخص شود تا براساس آن نحوه آزادسازی گیربکس و خلاص کن را توضیح داد. در ادامه به برسی بالا بردن کرکره برقی درزمانی که برق قطع می‌باشد و نحوه باز و بسته کردن کرکره می‌ پردازیم.

برای بالا بردن کرکره برقی بدون برق با موتور ساید باید زنجیر خلاص کن که به موتور ساید متصل است در جهت ساعتگرد چرخانده شود تا به سمت بالا حرکت کند. علاوه بر زنجیر خلاص کن در موتور ساید، دارای ضامن خلاص کنی می‌ باشد که با آزاد کردن ضامن می‌ توان کرکره را بالا و پایین برد همچنین برای اطلاعات دیگر می توانید به مقالات دیگر هلی پن مراجعه کنید.

موتورهای ساید (دی سی) که مجهز به سیستم بک آپ (یو پی اس) دار هستند با ذخیره کردن برق در خود می‌ توانند چند مرتبه کرکره را به صورت اتوماتیک بالا و پایین کنند. برای بالا بردن کرکره برقی بدون برق که با موتور تیوب لار، باید خلاص کن موتور تیوبلار را به سمت راست حرکت داد تا به سمت بالا حرکت نماید.

در خرید موتورهای تیوبلار باید توجه کنید که مدل بدون زنجیر خلاص کن دستی آن را تهیه  نکنید چون در این صورت در زمان قطع برق امکان بالا و پایین بردن کرکره امکان ‌پذیر نمی ‌شود. موتورهای تیوبلاری که مجهز به سیستم ذخیره انرژی بک آپ (یو پی اس) دار در زمان قطع برق با استفاده از باطری اضطراری که انرژی برق را در خود ذخیره کرده چندین بار، می ‌توان کرکره را بالا و پایین کرد.

 

کرکره برقی

 

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و تعمیرات توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید .

ارتباط با هلی پن

تلگرام :

https://t.me/helipen_co/

اینستاگرام :

https://www.instagram.com/helipen_co/

واتس اپ :

https://wa.me/09364948617

لینکدین :

https://www.linkedin.com/in/heli-pen-33a4a4190

آپارات :

https://www.aparat.com/v/fHgXo

آینوتی :

https://inoti.com/icv/%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-upvc-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

)

نصب کرکره برقی

برای نصب کرکره برقی، باید آشنایی کامل با اجزا و قطعات آن را داشته باشیم که در این بخش توضیح مختصر و کوتاهی درباره اجزاء تشکیل‌ دهنده کرکره برقی ارائه می ‌دهیم: تیغه کرکره برقی از جنس آلومینیوم می‌باشد که در برابر رطوبت و فرسایش مقاومت بسیار بالایی دارد. از تیغه‌ها که بر اساس ابعاد و نوع سلیقه کارفرماست؛ می ‌توانند به ‌صورت تخت، منحنی و قوس ‌دار استفاده کنند.

در برخی موارد که صاحبان مشاغل، خواستار قابل‌ رؤیت بودن داخل مغازه یا فروشگاه خود هستند از تیغه‌ ی شفاف پلی کربنات یا پانچ دار استفاده می ‌کنند. موتور کرکره برقی در مدل‌های مختلف ساید و تیوبلار می‌ باشد که بنا به وزن و ابعاد تیغه‌ها انتخاب می ‌شود. موتورهای تیوبلار و ساید در داخل درام به شکل استوانه است. تا هم از موتور محافظت شود و هم موجب کارایی بالا و طول عمر بیشتر موتور شود.

 

کرکره برقی

 

برای تنظیم مکان قرارگیری درام بر روی کرکره برقی، از پیلت هایی که سوراخ نواری شکل است استفاده می ‌شود. در هنگام نصب کرکره برقی به دلیل تمایل افراد برای استفاده از قفل به ‌صورت تخت نصب می ‌شود.ریل‌هایی همراه با مویی در دو طرف تیغه‌ها جای می‌ گیرد که موجب حرکت تیغه‌ها به سمت بالا و پایین می‌ شود. رای نصب کرکره برقی ابزار و وسیله‌هایی از قبیل دستگاه جوش، دستگاه برش فرز و… موردنیازمی‌ باشد.

برای نصب کرکره برقی باید با نحوه نصب و قرارگیری تک‌ تک اجزا آشنایی کامل داشت تادرهنگام نصب قطعات واجزا کارکرد خود را از دست ندهند. علاوه بر آشنایی با اجزا باید با نحوه سیم ‌کشی و جاگذاری موتوروسیم‌ها آشنایی کامل داشت تا موتور و سیم‌ کشی دستگاه در معرض رطوبت و خرابی قرار نگیرد.مهم‌ ترین مسئله برای نصب بهتر و افزایش طول عمر و کارایی کرکره برقی مکان نصب آن می‌ باشد.