اهمیت استفاده از تیغه پلی آمید در پنجره ترمال بریک

m.sheykhi

پنجره دوجداره ترمال بریک تحول عظیمی را در صنعت پنجره های الومینیومی به وجود آورده است که با قابلیت عایق سازی پروفیل های آلومینیوم بر مزایای این نوع در و پنجره افزوده است. پنجره دوجداره ترمال دارای جز بسیار مهمی به نام تیغه پلی آمید یا همان تیغه عایقی می باشد که این تیغه از مقطع پروفیل عبور می کند. لازم به ذکر است که وجود پلی آمید در پنجره های ترمال بریک باعث بالا رفتن کیفیت کلی پنجره های الومینیومی نوع ترمال شده است.

تیغه پلی آمید

پنجره دوجداره ترمال بریک تحول عظیمی را در صنعت پنجره های الومینیومی به وجود آورده است که با قابلیت عایق سازی پروفیل های آلومینیوم بر مزایای این نوع در و پنجره افزوده است. پنجره دوجداره ترمال دارای جز بسیار مهمی به نام تیغه پلی آمید یا همان تیغه عایقی می باشد که این تیغه از مقطع پروفیل عبور می کند. لازم به ذکر است که وجود پلی آمید در پنجره های ترمال بریک باعث بالا رفتن کیفیت کلی پنجره های الومینیومی نوع ترمال شده است.

استفاده از تیغه پلی آمید در پنجره ترمال بریک

آلومینیوم با وجود تمام مزیت هایی که دارد ، دارای ضریب انتقال حرارتی بالایی می باشد که همین موضوع باعث هدر رفتن انرژی می شود. در پنجره های الومینیومی نرمال ، انتقال انرژی از طریق فریم پنجره ها خیلی زیاد است به همین خاطر لازم است از شیشه های دوجداره و همچنین فریم های دوجداره الومینیوم استفاده شود. درواقع تیغه پلی آمید برای دوجداره کردن در و پنجره های الومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد که به این نوع در و پنجره ها که دارای تیغه پلی آمید یا همان تیغه عایقی هستند، ترمال بریک گفته می شود.

در سیستم در و پنجره ترمال بریک ، جداره بیرونی پنجره به وســیله تیغه پلی آمید از جداره داخلی پنجره جدا می شود که این تیغه ها با اســتفاده از ماشین آلات مخصوص به هر یک از جداره های درونی و بیرونی دوخته شده و یک ساختار یکپارچه در پروفیل ایجاد می کنند.

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید . )

 

با توجه به موردی که گفته شد، در این صورت پروفیل های آلومینیوم ترمال بریک :

. در زمستان از اتلاف حرارت جلوگیری می کنند

. در تابستان از اتلاف برودت جلوگیری می کنند

. باعث کاهش مصرف سوخت می شوند

. باعث کاهش هزینه تاسیسات زیرساختی اولیه می شوند

. مانع آلودگی های صوتی خواهند شد

. امکان اجرای پنجره های دو رنگ را فراهم می کند

دو عامل مهم در پروفیل های ترمال بریک با تیغه پلی آمید

در پروفیل پنجره های ترمال بریک که پلی آمید استفاده شده ، رعایت دو مورد بسیار مهم است: 

۱- دوخت صحیح و کامل تیغه پلی آمید: اگر دوخت کامل نباشد تیغه پلی آمید شل شده که موجب قطعی برخی نقاط اتصال تیغه پلی آمید با آلومینیوم شود.

۲- مقاومت مکانیکی بازشوها: مقاومت مکانیکی لنگه در برابر باز و بسته شدن که باید براساس استاندارد EN13126 سنجیده شود. در طراحی پنجره برای تولید حتماً باید با توجه به وزن لنگه و عرض و ارتفاع بازشو از پروفیل های مخصوص و استاندارد استفاده گردد.

اهمیت و نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک

این تیغه ها یک گزینه بسیار مناسب برای دو جداره کردن پروفیل های آلومینیومی هستند. پلی آمید خواص مکانیکی خود را در حرارت های بالا، در برابر مواد شیمیایی، آب و اشــعه UV حفظ می کند و همچنین قابل بازیافت بوده و جز مواد دوستدار محیط زیست می باشد. تیغه های پلی آمید ۶.۶ با ۲۵% فایبرگلاس که ضریب انتقال حرارت آن برابر با ۰.۳ W/M*K می باشد. همچنین اتلاف انرژی از طریق بدنه پنجره آلومینیوم دوجداره را تا حد زیادی کاهش می دهد.

استفاده از تیغه های پلی آمید در پروفیل های آلومینیومی تولید پنجره دوجداره، باعث می گردد تا ضریب انتقال حرارت آلومینیوم از ۲۰۳ به میزان زیر ۴ کاهش پیدا می کند. در واقع پلی آمید رسانایی را در آلیاژ آلومینیوم قطع می کند. مشخصات پروفیل و شکل و نحوه قرار گیری پلی امید در تعیین این عدد بسیار مهم می باشد.

پلی آمید تا دمای ۲۵۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند و محدودیتی در طی عملیات رنگ کوره ای جهت پروفیل ایجاد نمی کند چون پروفیل آلومینیوم پس از دوخت پلی امید جهت رنگ کوره ای ارسال می گردد.

پروفیل آلومینیوم ترمال بریک و مزایای آن

پروفیل آلومینیوم ترمال بریک دارای ویژگی های بسیار زیادی میباشد. یکی از دلایل تولید پروفیل آلومینیوم ترمال بریک در ساخت انواع مدل پنجره دوجداره، وجود پارامتر های مثبتی است که این فلز را نسبت به سایر مواد اولیه مورد استفاده در ساخت پنجره ها ممتاز می کند. اما از آنجا که آلیاژ آلومینیوم یک فلز است، انتقال حرارت نسبتاً سریع می باشد.

بنابراین وقتی اختلاف دمای بین فضای داخلی و فضای بیرون زیاد باشد، انواع آلیاژهای آلومینیوم می توانند به پلی برای انتقال حرارت تبدیل شوند. به همین علت از نوار های پلی آمید در بین پروفیل آلومینیومی درب و پنجره برای جلو گیری از اتلاف انرژی استفاده میشود. علاوه بر آن استفاده از شیشه عایق بندی شده تک جداره، دو جداره وسه جداره در عملکرد عایق صدا و گرما و سرما بسیار مهم می باشد