سیستم کرتین وال و انواع نمای کرتین وال کدام است؟

m.sheykhi

نمای کرتین وال

در این مقاله در رابطه با نمای کرتین وال و انواع نمای کرتین وال به شما توضیح خواهیم داد. تمامی انواع نمای کرتین وال از لحاظ استحکام، طول عمر و عایق بودن بسیار عملکرد خوبی دارند و تنها تفاوت بین آن ها مربوط به نمای خارجی تمام شده آن ها می شود.

تفاوت اصلی بین سیستم های نمای کرتین وال را می توان در نحوه تثبیت شده در فضای مابین لامل ها خلاصه می گردد و این تفاوت در فیکس کردن شیشه ها باعث ایجاد تفاوت در ظاهر خارجی تمام شده کار میگردد همچنین امکان نصب لوور یا پوسته دوم نما بر روی کلیه سیستم ها وجود دارد.

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید.)

نمای کرتین وال فیس کپ ( face cap )

یکی از انواع نمای کرتین وال ، نمای فیس کپ است که در این نوع بعد از نصب لامل های عمودی و افقی، شیشه های نمای کرتین وال در فضایی بین لامل ها قرار می گیرند. سپس از مصالحی تحت عنوان درپوش یا همان کپ و اتصال مخفی آن ها با دماغه لامل شیشه ها در محل خود فیکس می شوند.

درپوش هایی که در نمای کرتین وال فیس کپ مورد استفاده قرار می گیرند دارای اشکال مختلف و با طول عمق متفاوتی نسبت به یکدیگر قابل اجرا هستند اما عرض این درپوش های بیشتر از ۵ سانتی متر نمی باشد. جنس این درپوش ها از آلومینیوم سری ۶۰۶۳ بوده که قابلیت انتخاب رنگ آن ها نیز بر اساس طرح معماری وجود دارد. به طور خلاصه در نمای کرتین وال سیستم فیس کپ المان هایی به عرض ۵ سانتی متر و عمق دلخواه در اطراف هر مدول نما مشاهده می گردد که زیبایی خاصی به نما می بخشد.

 

نمای کرتین وال فیس کپ

 

نمای کرتین وال فریم لس ( Frameless )

در نمای کرتین وال فریم لس بر خلاف سیستم فیس کپ دیگر از درپوش در سطح خارجی نما استفاده نمی شود. در این سیستم از چسب های مخصوص استراکچرال برای تثبیت شیشه در فضای بین لامل های استفاده می شود. بدین ترتیب که پس از مدول بندی نما با لامل ها، شیشه ها مجددا در کلاف آلومینیومی قرار می گیرند و سپس در فضای بین لامل ها فیکس می شوند.

حاصل این کار، سطح خارجی نسبتا یکنواختی از شیشه می باشد. فضای خالی بین هر مدول به بیش از ۲ سانتی متر تجاوز نمی کند و عموما با استفاده از چسب و یا لاستیک های EPDM پر می شود. در این سیستم نیز مانند سایر سیستم های نمای کرتین وال امکان تعبیه بازشو مخفی وجود دارد. عموم دیگر سیستم های نمای کرتین وال را می توان زیر شاخه ای از این دو سیستم دانست.

نمای کرتین وال یوچنل ( U channel )

نمای کرتین وال یو چنل را می توان زیر شاخه ای از نمای فریم لس یا فول فریم لس دانست. تنها فرق بین این دو نما این است که در نمای کرتین وال یوچنل دیگر از کلاف آلومینیومی دور شیشه استفاده نمی شود.

در این سیستم با استفاده از اسپیسر مخصوص شیشه و قطعات کوچکی از جنس آلومینیوم که در فاصله های مشخص به لامل متصل می شوند و قرار گرفتن قطعات به صورت پازلی شکل در فضای خالی داخل اسپیسر و همچنین استفاده از چسب استراکچرا ، می توانیم به نمایی مشابه با نمای فریم لس و لیبا به قیمت تمام شده پایین تر دست پیدا کنیم. نمای کرتین وال یوچنل برای ساختمان هایی با بیش از ۲۰ متر ارتفاع توصیه نمی گردد.

 

نمای کرتین وال یوچنل

 

نمای کرتین وال سیستم سمی فریم لس ( Semi frameless )

در سیستم سمی فریم لس می توان با توجه به طرح معماری در یکی از جهات افقی یا عمودی از درپوش و در جهت دیگر لاستیک یا چسب به منظور تثبیت شیشه استفاده کرد. سیستم نمای کرتین وال ترکیبی منحصر به فرد از نمای کرتین وال فریم لس و نمای کرتین وال فیس کپ می باشد که جلوه بسیار متفاوتی به نمای خارجی ساختمان می بخشد.

مهم ترین مزیت های انواع نمای کرتین وال

وزن پایین ساختار و به حداقل رسیدن بار مرده کل ساختمان

بالا رفتن سطح میزان نوری که وارد ساختمان می شود

کاهش یافتن انرژی مصرف شده

اجرای سیستم با سرعت بالا

عایق بندی کامل و بدون نشت صوتی، رطوبتی و حرارتی

قابلیت ترکیب ساده سیستم با دیگر سیستم های پوشش دهنده نما

قابلیت اجرای سیستم به شکل از قبل ساخته شده و یا نیمه ساخته شده

کیفیت بالای قطعات سازه

قابلیت نصب مدل های متنوع بازشو بر روی این سیستم

مشخصه های متنوع و وجود گزینه های قابل انتخاب ظاهری سیستم

زیبایی و شکوه بخشیدن جلوه های ظاهری مدرن در روز و شب

پایین آمدن هزینه های بهره برداری و محافظت و نگهبانی ساختمان

واکنش تنشی بسیار مناسب در مقابله با حوادث طبیعی به ویژه زلزله

مهیا ساختن شرایط رفاه و آسایش ساکنین ساختمان