شیشه ساتینا و شیشه مشجر چیست ؟

m.sheykhi

یکی از بهترین نوع شیشه های مات که امروزه بسیار پرطرفدار گردیده شیشه ساتینا است . شیشه ساتینا دارای تکنولوژی بسیار بالاتری نسبت به شیشه های سند بلاست و مشجر است به همین دلیل در ساختمان های مدرن و خلق فضاهای منحصر به فرد و زیبای داخلی  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

شیشه ساتینا

شیشه ساتینا

یکی از بهترین نوع شیشه های مات که امروزه بسیار پرطرفدار گردیده شیشه ساتینا است . شیشه ساتینا دارای تکنولوژی بسیار بالاتری نسبت به شیشه های سند بلاست و مشجر است به همین دلیل در ساختمان های مدرن و خلق فضاهای منحصر به فرد و زیبای داخلی  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از نظر شکل ظاهری و ساختار نمای بسیار زیبا تر و منحصر به فردتری دارد. سطح بیرونی این نوع شیشه به صورت مات یکنواخت است.

برخلاف شیشه های سند بلاست که در روی سطوح آن ممکن است فضاهای خالی وجود داشته باشد این نوع شیشه به صورت یکدست و یک نواخت مات شده و هیچ گونه فضای خالی و شفافی بر روی آن دیده نمی شود همچنین شیشه ساتینا این ویژگی را داردکه درون کوره ی سکوریت قرار بگیردو به شیشه سکوریت تبدیل شودهمچنین امکان تبدیل آن به شیشه لمینت هم وجود دارد.

( گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید . )

تولید شیشه ساتینا

در فرایند تولید شیشه ساتینا ، اسید فلویوریک و ترکیبی از چند ماده ی دیگر به صورت کامل و یکدست بر روی سطوح بیرونی شیشه ریخته شده و سطح خارجی شیشه در اثر تماس با اسید دچارخوردگی می شود که نهایتا سطح صاف و صیقلی آن از بین می رود و شیشه به شکل مات یکدست درمی آید. دراین صورت دیدشیشه بطور کامل مسدودوتار می شود.

 

شیشه ساتینا

 

پس زمینه ی شیشه ساتینا برای هماهنگی بیشترو بهتربا اجزای محیط  تنوع طرح های مختلفی دارد از جمله: رنگی ، آینه ای و بی رنگ که هرکدام بسته به کاربرد ومحل قرارگیری قابل اجراست.از نظر ضخامت شیشه های ساتینا باید بگوییم که این شیشه در ضخامت های ۴ الی ۱۲ میلی متر تولید می شود که بسته به نوع کاربردش می تواندبرای ساخت انواع نماهای شیشه ای ، درب های اتوماتیک،پنجره های دوجداره، انواع دکوراسیون های داخلی و پارتیشن ها مورد استفاده قرار بگیرد.

هلی پن

شرکت هلی پن با سال ها تلاش و تجربه یکی از اولین و مطرح ترین برندهای ایرانی در زمینه ی صنعت شیشه ی ایران است .یکی از با کیفیت ترین و زیباترین محصولات این شرکت ، تولید و ساخت شیشه های مات از جمله شیشه ساتینا است . تنوع و گستردگی این محصول در کنار کیفیت بالای آن سبب شده تا محصولات هلی پن انتخاب اول معماران و طراحان امروزی باشد.

شیشه ساتینا محصولی زیبا و با کیفیت همراه با کارایی های مفید و منحصر به فرد است . شما با کمی خلاقیت و سلیقه می توانید نماهای خاص و تحسین برانگیزی را به وسیله ی این شیشه ها خلق کنید. نمای شیشه ای همیشه زیبا و منحصر به فرد است ولی با حفظ حریم خصوصی خود می توانید این زیبایی را به اوج خود برسانید.

شیشه مشجر چیست ؟

بعد ازبرسی انواع شیشه های مختلف ساختمانی به برسی اینکه شیشه مشجر چیست و کاربرد های آن می پردازیم. شیشه مشجر از انواع شیشه های تولیدی درصنعت شیشه سازی می باشد که به صورت روش نور مذاب شیشه را از بین دو غلطک عبود داده و تولید می شود. غلطک زیرین دارای طرح و نقش های متفاوتی می باشد که باعث ایجاد طرح و ناهمواری هایی در یک طرف شیشه می شود و نور را به وضوح عبور نمی دهد به همین دلیل تصاویر و اجسام پشت شیشه به وضوح دیده نمی شود.

شیشه مشجر در ضخامت ۴تا ۱۰ میلی متر ساخته می شود. شیشه مشجر که وسط آن سیم گذاری می شود از مقاومت بالایی برخوردار می باشد، به همین دلیل بیشتر برای آسانسور و سقف مورد استفاده قرار می گیرد.  به دلیل داشتن تنوع در رنگ و طرح ها و هم چنین به دلیل  دیده نشدن تصویر پشت شیشه به عنوان شیشه کابین حمام نیز استفاه می شود.