یراق آلات درب و پنجره دوجداره

m.sheykhi

یراق آلات درب و پنجره دوجداره یکی از مهم‌ترین اجزای درب و پنجره دوجداره به شمار می روند. یراق آلات درب و پنجره دوجداره دارای تنوع مناسبی هستند. و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربرد مکان استفاده از آن ، یراق آلات در و پنجره دوجداره مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یراق در و پنجره

یراق آلات درب و پنجره دوجداره باید از چه خصوصیاتی برخوردار باشند ؟

یراق آلات درب و پنجره دوجداره یکی از مهم‌ترین اجزای درب و پنجره دوجداره به شمار می روند. یراق آلات درب و پنجره دوجداره دارای تنوع مناسبی هستند. و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربرد مکان استفاده از آن ، یراق آلات در و پنجره دوجداره مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یراق آلات درب و پنجره دوجداره شامل :

لولاها ، دستگیره ، قفل ، زبانه ها و … می شوند.

لولاها :

لولا مهمترین نقش را در یراق آلات درب و پنجره دوجداره ایفا می‌کند. چرا که لولاها تمامی وزن لنگه بازشو که حد متوسط بین ۳۰ تا ۷۰ کیلوگرم است را تحمل می‌کنند . در صورتی که از لولاهای استاندارد استفاده نشود احتمال شکستن لولا بسیار بالاست که باعث به بار آمدن خسارات مالی همچنین جانی خواهد شد.

استفاده از لولاهای تنظیمی به جای لولاهای ۷۰ با ۱۰۰ میلیمتری در ساخت در و پنجره الزامی بوده چرا که این نوع از لولاها (لولاهای تنظیمی) قادر خواهند بود تا وزن ۱۳۰ کیلوگرم را به راحتی تحمل کنند.

(گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

در و پنجره دوجداره upvc

در و پنجره آلومینیوم

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات در و پنجره و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

در و پنجره دوجداره

اگر قصد دیدن نمونه کارهای این شرکت یا پروژه های انجام شده توسط این تیم را دارید ، می توانید در قسمت پروژه های هلی پن ، این نمونه کارها را مشاهده کنید .)

قفل :

یکی دیگر از مهمترین قطعات در یراق آلات درب و پنجره دوجداره ، قفل محسوب می‌شود. عدم استفاده از آلیاژ مناسب همچنین استاندارد در ساخت این قطعه موجب از کار افتادن چرخ دنده‌ها همچنین افزایش فشار بر روی دستگیره ها همینطور باعث عدم حرکت فنر قفل ( اسپانیولت ) شده در نتیجه باعث از کار افتادن در وپنجره می شود.

دستگیره :

در انتخاب یک دستگیره خوب به عنوان یکی از اصلی‌ترین یراق درب و پنجره دوجداره باید به نکات زیر توجه کرد.

بلند بودن اهرم دستگیره نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. بلند بودن اهرم دستگیره باعث وارد آمدن فشار کمتر به دستگیره و اسپانیولت شده و باز و بسته کردن در و پنجره را آسان می‌کند. همچنین استفاده از دستگیره با اهرم توپر موجب کارکرد بهتر آن می‌شود.

صفحه اصلی دستگیره اگر دارای ضخامت غیر استاندارد و از جنس نامرغوب باشد باعث شکسته شدن دستگیره می‌شود. شفت چهار پهلوی دستگیره اگر از آلیاژ مرغوب ساخته نشده باشد در هنگام فشار زیاد، باعث هرز شدن دستگیره خواهد شد. فنر درب و پنجره باید از جنس مرغوب باشد تا در حالت ۹۰ درجه عملکرد اهرم تغییر نکند. زوارهای جای پیچ دستگیره باید از مقاومت کافی برخوردار باشد که دچار شکستگی نشود.

سیلندر :

یکی دیگر از یراق درب و پنجره دوجداره سیلندرها هستند. بهترین نوع سیلندر از جنس برنج همراه با روکش آلومینیوم تهیه می‌شود. نوع سیلندر مصرفی بستگی به سایز ، آکس همچنین نوع پروفیل در وپنجره دارد. باید توجه کرد که برای امنیت بیشتر در هنگام خارج کردن کلید از سیلندر، قسمت اهرم مرکزی سیلندر باید از مرکز خارج شود تا در هنگام سرقت یا در موقعی که درب قفل است سیلندر خارج نشود.

زبانه :

طراحی زبانه در هر دو مدل کوتاه و بلند باید طوری باشد که در موقع باز و بسته شدن در و پنجره زبانه در جای خود قرار گیرد و از فشار به روی لولاها جلوگیری کند.

بدون تردید نقش یراق ‌درب و پنجره ساخت و مونتاژ در و پنجره آلومینیومی و یو پی سی وی با کیفیت و استاندارد را نمی‌توان کمرنگ کرد و باید کیفیت یراق آلات در و پنجره دوجداره را جدی گرفت.