چه نوع پنجره ای برای پروژه ما مناسب تر است؟

m.sheykhi

پارامترهای مهم در بررسی نوع پنجره ها
۱.ضریب انتقال حرارت پنجره
۲.شاخص خورشیدی پنجره
۳.ضریب عبوری خورشیدی جدا گذر
۴.تهویه طبیعی هوا از طریق پنجره

پارامترهای مهم در بررسی نوع پنجره ها

۱.ضریب انتقال حرارت پنجره

۲.شاخص خورشیدی پنجره

۳.ضریب عبوری خورشیدی جدا گذر

۴.تهویه طبیعی هوا از طریق پنجره

نوع پنجره دوجداره چوبی

نوع پنجره چوبی از قدیمی ترین و نخستین متریال مورد استفاده برای ساختن پنجره بوده است که در معماری کشور ایران جایگاه ویژه ای داشته و بسیار پر کاربرد بوده حتی در زمان هایی که مصالح دیگری چون آهن ابداع شد برای ساخت پنجره های مساجد همچنان از چوب استفاده می کردند. به این خاطر که رنگ و بافت پروفیل چوبی دارای نمای گرم و منحصر به فرد را در معماری داخلی ایجاد می کند به همین دلیل پروفیل نوع چوبی در طراحی داخلی مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص آنکه با پیشرفت تکنولوژی امکان ساخت در و پنجره های دوجداره چوبی نیز فراهم شده است.

مزایای استفاده از پنجره های چوبی:

  • عایق بودن در برابر انتقال حرارت که نتیجه آن کمک به حفظ انرژی در ساختمان ها است
  • استحکام قابل قبول در برابر ضربه
  • قدرت رنگ پذیری بالا

لازم به ذکر است که چوب دارای معایبی چون ضعیف بودن در برابر نفوذ رطوبت و کمک به گسترش آتش سوزی است همچنین خطر خوردگی توسط موریانه نیز در برخی مناطق خاص وجود دارد. اگر می خواهید از پنجره های چوبی استفاده کنید بهتر است از رنگ ها و پوشش های عایق رطوبت نظیر پوشش upvc ، پوشش آلومینیومی و فایبرگلاس که می تواند به افزایش مقاومت چوب در برابر باد ناشی از رطوبت در مناطق گرم و مرطوب کمک می کند، استفاده کنید.

پنجره چوبی

ارتباط با هلی پن

تلگرام

اینستاگرام

واتس اپ

لینکدین

آپارات

آینوتی

گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

نوع پنجره دوجداره آهنی

پنجره آهنی دومین متریال مصرفی برای ساخت پروفیل پنجره ها بود که بخاطر ضعف های زیائی که داشت، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و پروفیل های پلیمری و کامپوزیتی جایگزین آن شد. پروفیل های آهنی ضریب انتقال حرارت بالایی داشته و در نتیجه کمکی به نگهداشت انرژی درون ساختمان و حتی کاهش آلودگی صوتی نمی کنند. دلیل این ضعف بخاطر درزبندی ضعیف حتی در انواع دو جداره آن می باشد. آهن به دلیل مشکل زنگ زدگی نیاز به رنگ آمیزی مداوم و استفاده از پوشش های ضد زنگ دارند همچنین وزن پروفیل های آهنی بسیار بالا است و در مواقع زلزله به دلیل سقوط می تواند باعث تشدید خطرات جانی شود.

پنجره آهنی

نوع پنجره دوجداره upvc

 upvc یکی از تولیدات صنایع پتروشیمی و از جنس پلاستیک است که از ترکیب پی وی سی با یک ماده روان کننده تهیه می شود. این کار باعث می شود تا پی وی سی از حالت سخت و شکنندگی، قابلیت انعطاف و خم شوندگی را پیدا کند. این ماده در برابر گرما، سرما و صوت کاملا عایق است. از این رو پنجره هایی که با پروفیل های upvc استاندارد تولید می شوند، پنجره هایی کاملا عایق خواهند بود البته به شرط آنکه پنجره upvc به صورت اصولی و استاندارد تولید شده باشد، از شیشه دوجداره و یراق مناسب استفاده شده باشد و همچنین اندازه گیری و نصب پنجره صحیح بصورت صحیح انجام شده باشد. پنجره دوجداره upvc با توجه به مزیت هایی که دارد، یکی از پر مصرف ترین انواع پنجره دوجداره است که امروزه در صنعت ساختمان به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای پنجره upvc به شرح زیر است:

  • عایق گرما، سرما و صوت
  • سبک
  • قیمت مناسب
  • مناسب جهت انواع کاربری ها
  • تنوع مدل و رنگ
  • غیر قابل اشتعال
  • نظافت ساده
  • طول عمر بالا
  • زیبایی

پنجره upvc

 

نوع پنجره دوجداره آلومینیومی

یکی دیگر از انواع متریال مصرفی در ساخت پنجره های دوجداره ، پروفیل آلومینیومی است که دارای دو نوع نرمال بریک وترمال بریک است. پروفیل های نرمال همان آلومینیوم معمولی و ساده است که رسانای گرما، سرما و صوت است که در گذشته بسیاری از پنجره ها توسط این نوع پروفیل ساخته می شد اما با توسعه تکنولوژی و افزایش اهمیت نگهداشت و ذخیره انرژی، نسل جدیدی از پنجره های دوجداره آلومینیومی با نام پنجره آلومینیومی ترمال بریک وارد بازار شد. تفاوت پنجره دوجداره ترمال بریک با پنجره نرمال بریک در این است که در بین پروفیل آلومینیوم یک تیغه عایق از جنس پلی آمید دوخته می شود و ارتباط قسمت خارجی پروفیل با قسمت داخلی آن قطع می شود و بدین صورت خاصیت رسانایی گرمای و سرما آلومینیوم بین می رود و عایق می شود.

پنجره الومینیومی

مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک:

  • عایق صوت، گرما و سرما
  • تنوع در رنگ های بسیار از جمله آنادایز و پودری
  • طول عمر بالا
  • هزینه تمام شده بالا نسبت به پنجره upvc
  • تنوع در انواع مدل ها و بازشوها
  • مناسب جهت تولید پنجره هایی با ابعاد بزرگ

نتیجه گیری

مهمترین بخش یک پنجره ، پروفیل آن می باشد که از گذشته تا به امروز از متریال مختلفی برای ساخت آن استفاده شده . انواعی چون چوبی و آهنی رایج‌ ترین مواد مصرفی برای پروفیل پنجره ها بودند که به دلیل داشتن ضعف های اختصاصی با گذشت زمان کنار گذاشته شده و با انواعی چون پروفیل های upvc و آلومینیومی جایگزین شده اند همپنین از پنجره های الومینیومی و یو پی وی سی به خصوص در ساخت پنجره های دوجداره استفاده می شود. پنجره های دوجداره با هدف کمک به کاهش آلودگی صوتی و همچنین حفظ انرژی گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها طراحی شده اند.