پنجره آلومینیومی ترمال بریک و مزیت های آن

m.sheykhi

پنجره های دوجداره ترمال بریک ، نویز ، حرارت و سر و صدا را حدود صد برابر کمتر از پنجره‌ های معمولی آلومینیومی انتقال می‌ دهند. در پنجره‌ های دوجداره ترمال یک لایه اضافی به کار رفته که امنیت داخل ساختمان را تا چند برابر بیشتر می کند ‌، لازم به ذکر است که این نوع پنجره ها در برابر انتقال حرارت و اشتغال بسیار مقاوم هستند.

پنجره الومینیومی ترمال

پنجره آلومینیومی ترمال بریک که به آن گرمابند هم گفته می شود ، عایقی است که در سمت خارجی چارچوب سازه‌ ها یا درب و پنجره قرار می‌ گیرد که مانع از جا به‌ جایی حرارت می‌ شود و برای جدا کردن سازه‌ هایی که هدایت حرارتی بالایی دارند استفاده می شود. آلومینیوم رسانای خوبی از گرما و سرما است و می‌‌ تواند گرمای زیادی را از طریق پنجره و درب از دست بدهد‌ یا به دست آورد. مقاومت بالا و سختی زیاد آلومینیوم باعث شده که این فلز به عنوان ماده اولیه در ساخت درب و پنجره در بازار شناخته شود.

ترمال بریک چیست؟

امروزه با توجه به افزایش قیمت و مصرف انرژی های مختلف ، بیشتر مردم به دنبال عایق بندی بهینه خانه‌ های خود هستند که در این شرایط به سراغ عایق‌ بندی سقف و دیوار و پنجره ها می روند. عایق درون پنجره با نام شکست حرارتی نیز شناخته می شود که این شکست حرارتی مانعی دائمی بین قاب‌ های پنجره در داخل و خارج از ساختمان است که از ایجاد و یا اتلاف انرژی جلوگیری می‌ کند. برای حل مشکل اتلاف انرژی ، تولیدکنندگان درب و پنجره ، عایقی را ارائه داده اند ، که به عنوان یک سد عایق بین داخل و خارج از قاب پنجره قرار می‌ گیرد. این عایق همان چیزی است که ترمال بریک نامیده می‌ شود که در درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک کاربرد دارد.

با طراحی و عرضه پنجره آلومینیومی ترمال به بازار ، تا حد زیادی ایراد پنجره‌ های آلومینیومی برطرف شد. پنجره‌ های ترمال بریک از فناوری‌ های پیشرفته‌ ای هستند که برای افزایش بهره‌ وری انرژی و عایق کاری نوین در ساختمان ها استفاده می شوند. در در ساخت ‌پنجره های آلومینیومی ترمال بریک از دو فریم آلومینیومی استفاده شده است. این پنجره‌‌ ها دارای یک مانع بین قسمت های داخلی و خارجی هستند ، تا از هدر رفتن انرژی حرارتی از طریق آلومینیوم جلوگیری کنند.

 

 

مزیت استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره های دوجداره ترمال بریک ، نویز ، حرارت و سر و صدا را حدود صد برابر کمتر از پنجره‌ های معمولی آلومینیومی انتقال می‌ دهند. در پنجره‌ های دوجداره ترمال یک لایه اضافی به کار رفته که امنیت داخل ساختمان را تا چند برابر بیشتر می کند ‌، لازم به ذکر است که این نوع پنجره ها در برابر انتقال حرارت و اشتغال بسیار مقاوم هستند. طول عمر و دوام بالای این پنجره ها از دیگر مزیت های آن می باشد. پنجره الومینیومی ترمال کمتر دچار فرسایش و خوردگی می‌ شود به همین خاطر هزینه تعمیر و نگهداری بالایی نیاز ندارد.

جنس خوب و شیوه ساخت‌ پنجره ‌های ترمال بریک باعث شده تا این پنجره‌ ها برای مناطق زلزله‌ خیز کاربردهای فراوانی داشته باشند. پنجره‌ های دوجداره ترمال بریک دارای ساختار انعطاف‌ پذیر و خوبی هستند که این انعطاف پذیری در قسمت‌ های داخلی و خارجی پنجره کاملا نمایان است. یکی دیگر از مزیت‌ های پنجره ترمال بریک این است که قسمت‌ های داخلی و خارجی می‌ توانند رنگ‌ های متفاوتی داشته باشد و با توجه به شرایط خاص پروژه می‌ توان از پنجره با رنگ‌ های متنوع استفاده کرد. در سیستم‌های درب و پنجره ترمال بریک از ۲۰۰ طیف رنگی مختلف استفاده می‌ شود.

 

پنجره آلومینیومی ترمال

 

کاهش اتلاف انرژی با پنجره های ترمال

استفاده از درب و پنجره ‌های ترمال بریک باعث:

۳۸ درصد کاهش اتلاف انرژی حرارتی در زمستان

۳۲ درصد کاهش اتلاف انرژی در تابستان

۲۸ درصد کاهش مصرف سوخت

۲۰ درصد کاهش هزینه‌ های سرمایه‌ گذاری اولیه تاسیسات می‌ شود.

تیغه‌های پلی‌ آمید موجود در پروفیل‌ های آلومینیومی پنجره‌ های دو جداره باعث می‌شود، تا ضریب انتقال حرارت آلومینیوم از ۲۰۳ به کمتر از ۴ کاهش پیدا کند. مشخصات پروفیل، شکل و نحوه قرارگیری پلی‌آمید در تعیین این اعداد بسیار مهم و ضروری هستند. بهترین روش برای دانستن اینکه تیغه‌ های استفاده شده در ترمال بریک کردن پنجره‌ ها از نوع پلی‌آمید است یا خیر، آن است که تیغه‌ ها را در معرض شعله مستقیم قرار دهید. در صورتی که تیغه مشتعل شود و بوی نایلون دهد، تیغه از نوع پی وی سی است و در غیر این صورت به احتمال زیاد تیغه از نوع پلی‌آمید و مرغوب است.

 

ارتباط با هلی پن

تلگرام

اینستاگرام

واتس اپ

لینکدین

آپارات

آینوتی

گروه صنعتی هلی پن ، با بیش از سال ها تجربه در زمینه تولید

تولید توری پلیسه

ملزومات توری پلیسه

بعنوان نمایندگی وین تک فعالیت می کند.

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه تعمیرات و توری پلیسه نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

با توجه به توضیحات داده شده ، جهت آشنایی بیشتر با تیم هلی پن ، نمونه کارهای این گروه را مشاهده کنید :

مشاهده کارخانه

نحوه برش گالوانیزه

نصب توری پلیسه

 

عملکرد پنجره آلومینیومی ترمال

پنجره‌ های دوجداره ترمال بریک با کاهش و کنترل انتقال حرارت یک راه حل سبز برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی در منازل هستند. عملکرد عایقی خوب در پنجره‌های ترمال بریک باعث شده است تا این نوع از پنجره‌ ها گزینه مناسبی برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ های تجاری و مسکونی به حساب آیند. نکته مهم در تولید پنجره‌ های ترمال بریک ، این است که حتما از جنس پلی‌ آمید جهت عایق کردن پنجره استفاده شده باشد و از مواد دیگری مانند pvc استفاده نشود، زیرا این مواد مقاومت پنجره را کاهش می‌ دهند. ترمال بریک به خاطر لاستیک پلی‌ آمیدی که در بین جداره‌ های داخلی و خارجی آن قرار دارد و توسط ماشین‌ آلات پانچ می‌شود، از ورود گرما، سرما، صدا و لرزش به داخل ساختمان جلوگیری می‌ کند.

قیمت ترمال بریک به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت پنجره های الومینیومی ترمال بریک به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این موارد قیمت روز شمش آلومینیوم است که اصلی ترین و مهمترین تاثیر را بر روی قیمت آلومینیوم می گذارد. کیفیت بیلت استفاده برای تولید پروفیل آلومینیوم اعم از فابریک یا غیر فابریک بودن، هزینه خدمات پوششی از جمله آندایزینگ، خدمات رنگ های الکترواستاتیک، پوشش های دکورال، خدمات پولیشینگ و براشینگ، وزن پروفیل و نوع سیستم پنجره از دیگر عوامل مهم بر قیمت پروفیل آلومینیوم می باشد. نوع سیستم پروفیل آلومینیوم ، ابعاد پنجره ، ضخامت ، نوع شیشه و یراق آلات از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار بر قیمت پنجره هستند.