درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک thermal break

m.sheykhi

در همین ابتدا لازم است تا شما را با معنی thermal break آشنا کنیم و سپس در رابطه با مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک توضیحاتی به شما ارائه دهیم.

thermal break

در همین ابتدا لازم است تا شما را با معنی thermal break آشنا کنیم و سپس در رابطه با مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک توضیحاتی به شما ارائه دهیم. ترمال بریک یا گرمابند، به عایقی گفته می‌شود که در سمت خارجی چارچوب سازه‌ ها یا درب و پنجره قرار می‌گیرد.

این عایق مانع از جابه‌ جایی حرارت می‌شود و برای جدا کردن سازه‌ هایی که هدایت حرارتی بالایی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آلومینیوم رسانای خوبی از گرما و سرما است و می‌‌تواند گرمای زیادی را از طریق پنجره و درب از دست بدهد، یا به دست آورد. مقاومت بالا و سختی زیاد آلومینیوم باعث شده است، که این فلز به عنوان ماده اولیه در ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار بگیرد.

اما رسانا بودن زیاد آلومینیوم ایراد بزرگ این فلز برای استفاده از آن در ساخت درب و پنجره‌ های آلومینیومی به حساب می‌آید.

نمای پنجره آلومینیومی ترمال بریک خود آلومینیوم به تنهایی عایق سرما و گرما نیست، ولی زمانی که تیغه پلی‌ آمید عایق در بین پروفیل دوخته می‌شود، ارتباط جداره بیرونی با جداره داخلی قطع می‌شود و پروفیل آلومینیوم، تبدیل به عایق یا thermal break می‌شود.

به همین دلیل پنجره های ترمال بریک طراحی و به بازار عرضه شدند و تا حد زیادی ایراد پنجره‌های آلومینیومی را برطرف کردند.

مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی thermal break

این نوع پنجره ها دارای محفظه های زیادی با ضخامت های مورد نیاز می‌باشد که می‌توان برای عایق بندی از آن ها استفاده کرد.

این پروفیل ها مقاومت پنجره را بالا برده و باعث ایجاد درزبندی قوی در آن می‌شود.

در پنجره های ترمال بریک شیشه های دو جداره در محفظه ی میانی پروفیل ها قرار داده می‌شوند که این امر باعث عایق بندی کامل شیشه ها خواهد شد.

لازم به ذکر است که در و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک دارای تنوع رنگ, فرم و یراق آلات می‌باشد و نیازهای یک ساختمان را در خصوص نصب پنجره مناسب برآورده می‌کنند.

پنجره های ترمال بریک در برابر عوامل محیطی مانند باران, برف, تابش نور خورشید, گرد و غبار و … مقاوم بوده و تغییر رنگ و شکل نمی‌دهند.

این پنجره ها وزن بسیار سبکی دارند اما در عین حال در برابر وزش باد مقاوم هستند.

از انتقال گرما و سرما از بیرون ساختمان به داخل آن جلوگیری می‌کنند و مصرف انرژی برودتی در تابستان و انرژی حرارتی در زمستان را کاهش می‌دهند.

پنجره های آلومینیومی thermal break نوعی عایق حرارتی هستند و در برابر اشتعال مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

اتصالاتی که توسط یراق آلات پیچ و پرچی و پانچ در این پنجره ها صورت می‌گیرد بسیار محکم هستند که این امر بر استحکام و دوام پنجره های آلومینیومی ترمال بریک می‌افزاید.