اهمیت تعویض پنجره ها در کاهش مصرف و تلفات انرژی ساختمان

ملیکا شیخی

آیین نامه کاهش تلفات مصرف انرژی ساختمان روی میز دولت قرار گرفت. اگر ماده ۴۴ قانون برنامه ششم توسعه را یک بار خوانده باشید، متوجه می شوید که برابر با آن دولت مکلف شده اشت به منظور افزایش ارزش افزوده انرژی و مکمل زنجیره ارزش و کاهش شدت مصرف انرژی در طول اجرای قانون برنامه اقداماتی را انجام دهد:بند نخست این ماده قانونی به صراحت دولت را مکلف می سازد تا ترتیبی اتخاذ کند که سالانه تلفات انرژی در بخش ساختمان،پنج درصد کاهش یابد.

تعویض پنجره

اهمیت تعویض پنجره ها در کاهش مصرف و تلفات انرژی ساختمان

آیین نامه کاهش تلفات مصرف انرژی ساختمان در رابطه با اهمیت تعویض پنجره ها روی میز دولت قرار گرفت. اگر ماده ۴۴ قانون برنامه ششم توسعه را یک بار خوانده باشید، متوجه می شوید که برابر با آن دولت مکلف شده اشت به منظور افزایش ارزش افزوده انرژی و مکمل زنجیره ارزش و کاهش شدت مصرف انرژی و اهمیت تعویض پنجره ها در طول اجرای قانون برنامه اقداماتی را انجام دهند نخست این ماده قانونی به صراحت دولت را مکلف می سازد تا ترتیبی اتخاذ کند که سالانه تلفات انرژی در بخش ساختمان،پنج درصد کاهش یابد.

برای اجرایی شدن این الزام قانونی در قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده که آیین نامه اجرایی این بند از ماده ۴۴ قانون یاد شده،ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون،توسط وزارت خانه های نیرو، راه و شهرسازی و نفت تهیه شود.

 

تعویض پنجره

 

در تدوین این آیین نامه نقطه نظرات دستگاه های اجرایی ذی ربط و اشخاص حقیقی و حقوقی و تشکل های حرفه ای مربوط گرفته شده است.شاید نکته قابل توجه برای فعالان صنعت در و پنجره و البته شهروندانی که تصمیم دارند تا در و پنجره ه های قدیمی را تعویض کنند این که قرار است تعرفه برق و گاز ساختمان های موجود که اقدام به تعویض در و پنجره قدیمی با پنجره های جدید دو جداره کنند و عایق کاری کف و سقف نهایی را مطابق مقررات ملی ساختمان انجام دهند.

ارتباط با هلی پن

تلگرام

اینستاگرام

واتس اپ

لینکدین

آپارات

آینوتی

دریافت جایزه بین المللی نوآوری توسط اماراتز گلوبال آلومینیوم

شرکت آماراتز گلوبال آلومینیوم جایزه بین المللی نوآوری را دریافت کرد. در چهارمین کنفرانس کیفیت ASQ،شرکت اماراتز گلوبال آلومینیوم(EGA) موفق به دریافت جایزه بین المللی نوآوری شد.به گفته شرکت آگا دریافت جایزه مزبور، مرهون نیروی کاری منحصر به فرد شرکت بوده که توانستند از سال ۱۹۸۱ تاکنون با پیشنهادها و تلاش خود،۳۶ میلیون درهم در هزینه های شرکت صرفه جویی کنند.

شرکت اماراتز گلوبال حاصل تلفیق دو شرکت بزرگ دوبال و امال در سال ۲۰۱۳ است که در زمان تلفیق،شرکت آگا ارزشی در حدود ۱۵ میلیارد دلار داشت.