هشدار برای نصب پنجره دو جداره یو پی وی سی

ملیکا شیخی

نصب پنجره دو جداره یو پی وی سی انقلابی عظیم را در صنعت درب و پنجره ایجاد نموده است. این محصول بسیاری از سختی های نصب و تولید را آسان گردانیده و شاید بتوان گفت نصب این نوع پنجره را فردی غیر متخصص با دقت کافی می تواند انجام دهد. این سادگی در نصب، بعضی مواقع موجب فراموش کردن استانداردهای اولیه سازه ای شده است، بطوریکه برخی از نصاب ها، بصورت بسیار خطرناکی پنجره دو جداره یو پی وی سی را نصب می نمایند که متاسفانه فاقد هر گونه امنیت می باشد. درست است که این محصول را میتوان بسیار راحت نصب کرد، ولیکن این سادگی بدلیل بالا بردن کیفیت می باشد نه راحتی کار نصب!

نصاب پنجره دو جداره میبایست با بالاترین دقت، پنجره ها را در محل از پیش تعیین شده و آماده سازی شده، نصب نماید. مشتریان بایستی در انتخاب تیم تولید و نصب درب و پنجره دقت نمایند. سهل انگاری در نصب و تولید، خطرات بالایی داشته است که در مواردی بدلیل نصب ضعیف، پنجره از محل خود جدا و سقوط کرده و در نهایت موجب آسیب شده است. در پروسه پنجره دو جداره یو پی وی سی ، استفاده از سیلیکون یو پی وی سی فقط برای درزهایی است که پس از فیکس شدن قاب های پنجره در محل همچنان باقی مانده است که در حد ۲ یا نهایتا ۳ میلیمتر آن هم بصورت ممتد نباشد، تعبیه شده است. در ابعاد گیری اولیه پنجره دو جداره، بایستی از کل قاب در حدود ۲ یا ۳ میلیمتر کمتر محاسبه گردد تا قابها را بتوان در محل جای داد و اختلافات حاصل از تراز نبودن  دیوار و چهارچوب است که بایستی با پی وی سی پر شود و حال آنکه برخی از نصاب ها چسب یو پی وی سی را متریال(مواد) نگه دارنده قاب بشمار می آورند.

شاید بتوان گفت بیش از۵۰ %  کیفیت پنجره دو جداره یو پی وی سی  در نصب تامین می گردد، لذا داشتن تیم متخصص و متعهد در نصب این محصول، بسیار حیاتی است ..

تیم نصب شرکت هلی پن علاوه بر مسئولیت تامین کیفیت نصب محصول، بایستی در آماده سازی محل بصورت مناسب برای نصب پنجره دوجداره نیز مهارت کافی را داشته باشد. این تیم ها بایستی مهارت لازم برای برچیدن یا تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دو جداره محل را نیز داشته باشند. البته برچیدن هر محصولی برای همه امکان پذیر است ولیکن در این مورد بایستی برچیدن بطوری انجام شود تا آسیبی به نواحی جانبی و به محل پروژه ایجاد نکند. در بسیاری از موارد، پنجره دو جداره در محل هایی استفاده می شود که در این محل ها، ساکن هستند و یا فعالیت حرفه ای جاریست که در این موارد اهمیت برچیدن بی خطر و بدون ایجاد کمترین گرد و غبار اهمیت مضاعف پیدا میکند. چرا که یکی از قابلیت های تبلیغی پنجره دو جداره یو پی وی سی این است که مشتری بتواند بدون اینکه محل را تخلیه و ترک کند، پنجره های قدیمی خود را تعویض نماید.

تیم نصب شرکت هلی پن پنجره دو جداره بایستی مهارتهای لازم را برای جوشکاری و… نیز داشته باشد تا در صورت لزوم بتواند موانع احتمالی از پنجره های قدیمی آهنی را نیز رفع و ایجاد پایه و یا ابزارسازی برای نصب نماید. داشتن تجهیزات لازم و کافی ضروری است. ولی برای نصب با کیفیت، داشتن تیم متخصص در چند مهارت و داشتن تجهیزات کامل و مضاف بر حد نیاز، کوتاه شدن پروسه نصب را امکانپذیر می سازد. زمانی که پنجره های محل پروژه برچیده می شوند، بایستی به فاصله یکی دو ساعت پنجره های یو پی وی سی در محل نصب گردد و چنانچه مشکلی بوجود آید که نیاز به ابزار دیگری باشد، زمانی برای مهیا کردن آن وجود ندارد.

بطور کلی یک تیم حرفه ای بایستی در تمامی لحظات اعم از فروش ، تولید ، نصب و خدمات پس از فروش همواره بیاد داشته باشد که مدعی راحتی و آسودگی در ارائه و استفاده می باشد. لذا این مسئولیت شرکت تولید کننده است که از تیم های مجرب، کارآزموده و مجهز به تمامی ابزار های لازم، ضروری و غیر ضروری استفاده نماید . منظور از داشتن ابزار غیر ضروری، در نظر گرفتن تمامی موانع و موارد احتمالی است که باعث می شود کار نصب در کمترین زمان و بالاترین کیفیت صورت گیرد.