تولید درب و پنجره

ملیکا شیخی

پنجره دو جداره upvc به آلومینیوم،چوب و آهنی تقسیم می شوند. عامل دو جداره شدن پنجره ها شیشه دو جداره است که ظاهر به نسبت زیبایی به پنجره دو جداره می دهد، قطعا با دانستن انواع پنجره دو جداره می توان بهترین انتخاب را داشته باشیم؛پس لازم است در این مطلب در ارتباط با انواع پنجره دو جداره توضیحاتی بیان کنیم.

پنجره دو جداره چیست ؟

پنجره دو جداره upvc به آلومینیوم،چوب و آهنی تقسیم می شوند.

عامل دو جداره شدن پنجره ها شیشه دو جداره است که ظاهر به نسبت زیبایی به پنجره دو جداره می دهد، قطعا با دانستن انواع پنجره دو جداره می توان بهترین انتخاب را داشته باشیم؛پس لازم است در این مطلب در ارتباط با انواع پنجره دو جداره توضیحاتی بیان کنیم.

مزایای درب و پنجره :

  • ۱٫کاهش عایق حرارتی و بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی
  • ۲٫کاهش تابش سرد
  • ۳٫باعث کاهش آلودگی هوا به خاطر این که نیاز به روشن کردن وسایل گرمازای که تولید دود و دی اکسید کربن و از بین بردن اکسیژن می شود.
  • ۴٫عایق صوتی که ایجاد محیط آرام و دلچسب برای مصرف کننده فراهم می کنند.

مهمترین عامل موثر در کیفیت پنجره دو جداره،کیفیت پروفیل upvc:یکی از خصوصیات پروفیل با کیفیت این است که در مقابل آفتاب تغییر رنگ نمی دهد و به راحتی نمی شکند.از عوامل مهم دیگر در کیفیت پنجره دو جداره می توان از  نام برد. که از بهترین و با کیفیت ترین یراق آلات می توان از یراق آلات دو حالته آلمانی  upvc یراق آلات پنجره یا اروپایی نام برد که بهترین انتخاب برای پنجره دو جداره است. عوامل موثر دیگر در کیفیت پنجره های دو جداره ساخت پنجره ها می باشد.

استفاده از گالوانیزه پیچ و بست و سایر اقلام مورد استفاده و با کیفیت در تولید پنجره دو جداره upvc به کیفیت بالای پنجره تولیدی این کارخانه ها می انجامد.

 

 

انواع پنجره دو جداره از نظر مدل:

  • ۱٫ثابت:پنجره ای که باز و بسته نمی شود را ثابت می نامندو قطعا اتلاف انرژی به مقدار حداقل می رسد و صدا نیز به سختی عبور می کند،برای این حالت می توان کشویی را در نظر گرفت.
  • ۲٫پنجره دو جداره کشویی با لنگه ثابت:در این مدل ۲ حالت را می توان در نظر گرفت،لنگه ثابت یا متحرک باشد در مدل لنگه ثابت یک لنگه ثابت و بدون نحرک و لنگه دیگر در حال حرکت می باشند؛ جز مدل های معروف به شمار می روند که پنجره های آلومینیومی جز این مدل هستند.
  • ۳٫پنجره دو جداره کشویی با دو لنگه متحرک:در این نوع مدل پنجره را از سمت راست به چپ و از چپ به راست حرکت می دهیم؛ لازم به ذکر است این مدل فضای بیشتری می دهد و قادر هستید که از دو طرف بیرون مشاهده کنید،پنچره کشویی
  • قیمت بالاتری نیز دارد.
  • ۴٫پنجره دو جداره ۲ حالته:پنجره ۲ حالته به ۲ صورت افقی و عمودی باز و بسته می شود، لازم به ذکر است یکی از مهم ترین تفاوت های این ۲ در آن است که مدل کشویی مقدار فضای کمتری اشغال می کند و قیمت ۲ حالته بیش تر از کشویی است
  • ۵٫پنجره دو جداره فولکس واگنی:شبیه به پنجره ۲ جداره کشویی می باشد، پنجره فولکس واگنی هزینه بیشتری نسبت به کشویی دارند، این نوع پنجره دو جداره بسیار مناسب تر است و قیمت بیشتری دارد.
  • ۶.پنجره دو جداره upvc محوری:دارای یک محور می باشد که پنجره به صورت ۳۶۰ درجه قابل حرکت و بیشترین فضا در اختیار می گیرد.این مدل گران است چرا که یراق آلات بیشتری می طلبد
  • ۷٫پنجره دو جداره کنی:این پنجره برای موارد خاص استفاده می شود،معمولا برای سروری بهداشتی و این پنجره یک دستگیره دارد و برای باز کردن به سمت بالا می باشد و اتلاف انرژی در این نوع پنجره ها کم است.

ترکیب رنگ پنجره دو جداره upvc ؟

ترکیب رنگ داخل  پنجره دو جداره upvc با توجه به معماری های امروزی از اهمیت بسیار زیادی بستگی دارد  پنجره دو جداره دارای تنوع رنگ بندی متنوعی همچون

  • ۱٫قهوه ای طرح چوب و روشن
  • ۲٫قهوه ای طرح چوب تیره
  • ۳٫سفید که رایج ترین موارد مصرفی می باشد
  • ۴٫طوسی برای رنگ بندی های مدرن می باشد

اما در این میان پنجره دو جداره از نظر رنگ بندی از پنجره های دو جداره ای  پیشی گرفته است و دارای قابلیت های رنگ پذیری بسیار متنوع تری دارد و رنگ مورد نیاز طراح و آرشتیک تامین می شود به این ترتیب که پس از تولید فریم آلومینیوم رنگ مورد دلخواه مشتری روی محصول اجرا می گردد.

 

قیمت درب و پنجره بر چه اساسی تعیین می گردد؟

همواره به عوامل متنوع بستگی دارد که گروه صنعتی هلی پن در عرصه تولید  با ۲ دهه سابقه با رعایت استانداردهای جهانی و قیمتی مناسب برای بازارهای داخلی و خارجی پیشگام است.

از عوامل مهم در قیمت گذاری درب و پنجره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۱٫پروفیل مصرفی از قبیل وین تک، ویستابست،هافمن
  • ۲٫گالوانیزه مصرفی داخل پنجره دو جداره هم از نظر ضخامت گالوانیزه شکل با قوطی U 3.هم از نظر طول گالوانیزه در مقطع مصرفی فریم و بازشو به صورت
  • ۴٫استفاده از ورق لولا برای بالا بردن میزان استحکام لولا در داخل پروفیل بازشو
  • ۵٫استفاده از یراق آلات استاندارد همانند دستگیره الومینیومی به جای دستگیره پلاستیکی استفاده از لولای آهنی به جای استفاده از لولای پلاستیکی و یراق الات استاندارد دیگر
  • ۶٫استفاده از لاستیک استاندارد

 

پنجره دو جداره upvc

 

یراق آلات پنجره دو جداره upvc چیست؟

یکی از متوع ترین محصولات موجود در بازار درب و پنجره دو جداره متنوع یراق آلات مصرفی در هنگام تولید محصولات پنجره دو جداره upvc می باشد که از یراق آلات پنجره تک حالته که از رایج ترین موارد مصرفی در پنجره های دو جداره و پنجره دو جداره آلومینیوم در مکانیزم بازشوهای پنجره فقط به صورت افقی می توان اشاره کرد

 

از دیگر مواردی که به صورت عمده مصرف می شود یراق آلات دو حالته درب و پنجره و پنجره دو جداره الومینیوم می باشد که در این مکانیزم بازشو پنجره علاوه بر محور افقی به صورت عمودی نیز به کمک یراق کار تهویه ی فضا را انجام می دهد که شایان ذکر است طول عمر این یراق آلات کاملا به نحوه ی مونتاژ یراق آلات برای افزایش طول عمر محصول بستگی دارد.

یکی از یراق آلات پر کاربرد در صنعت پنجره دو جداره upvc یراق آلات کشویی می باشد در این دسته از یراق آلات پنجره مکانیزم یازشو به صورت ریلی کنار یکدیگر حرکت می کند و بسیار پرکاربرد در منازل و مکان های عمومی می باشد.

یراق پنجره فولکس واگنی به این صورت می باشد که پنجره به صورت ریلی همانند پنجره کشویی حرکت می کند با این تفاوت که از نظر عایق بندی کاملا نسبت به پنجره کشویی بیشتر عایق می باشد

یراق پنجره کلنگی موارد خاصی همچون سرویس های بهداشتی و مراکزی که زیاد تحرک و تبادل هوا مد نظر نیست می باشد.

 

پروفیل وین تک:

پروفیل وین تک از ظرافت ظاهری خاصی برخوردار است، این نوع پروفیل به هیچ عنوان نیاز به رنگ کاریی و سرویس های مکدر نمی باشد به دلیل استفاده از لاستیک های در درزبندی و با توجه به طراحی خاص که روی این نوع لاستیک،عایق خوبی در برابر گرد و غبار و نفوذ آب باران می باشد، به هیج عنوان تغییر رنگ (زرد رنگ) نمی دهند و لازم به ذکر است قابلیت بازیافت می باشند.

 

نحوه تعویض پنجره دو جداره؟

از مهمترین عوامل که باعث ثبات کیفیت پنجره های دو جداره آلومینیوم می شود پس از نحوه ی تولید به نحوه ی نصب توسط شرکت و درز گیری کردن آب و حرارت و رگلاژ مناسب بازشوها و یراق آلات باید اشاره نمود.

اگر در بازار امروز بهترین پروفیل موجود در بازار را خریداری کنیم و پنجره دو جداره به صورت نامطلوب منتاژ و یا نصب گردد به این ترتیب که کیفیت استاندارد تولید و نصب را نداشته باشد قطعا نباید به براورده کردن نیاز خود از یک پنجره دو جداره اعتماد کنیم.

 

گروه صنعتی هلی پن در این دو دهه فعالیت خود در زمینه ی تولید پنجره دو جداره با دستگاه های تمام اتوماتیک و رعایت کردن نکات ایمنی از قبیل گالوانیزه استاندارد استفاده از ورق لولا در بازشو ها استفاده از یراق آلات و دستگیره و لولا مناسب همواره خود را در خد کاملا استاندارد معرفی کرده است.

 

پس از ارسال و اقدام به نصب پنجره دو جداره تیم نصاب هلی پن با بیش از دو دهه تجربه  محصولی کاملا استاندارد را برای مصرف کننده عرضه کرده و با گارانتی کردن محصول خود پس از رگلاژ فراهم کردن بستری مناسب برای مشتریان خود نموده است.