درباره ی بازاریاب پنجره upvc

ملیکا شیخی

اولین و مهم ترین قدم در فروش موفق کسب و کار پنجره upvc ، داشتن اطلاعات کافی در مورد فروشندگی می باشد. جهان روز به روز در حال پیشرفت و رقیبان منتظر غفلت کردن شما هستند تا از شما سبقت بگیرند. یک تولیدکننده موفق بایستی در مورد خود و یا مجموعه خود دوره‌های لازم و گرفتن مدرک در زمینه فروشندگی نیز سرمایه‌گذاری ضروری را به عمل آورد. 

اولین و موثر ترین قدم در فروش موفق کسب و کار پنجره upvc ، داشتن اطلاعات کافی در مورد فروشندگی می باشد. جهان روز به روز در حال پیشرفت و رقیبان منتظر غفلت کردن شما هستند تا از شما سبقت بگیرند. یک تولیدکننده موفق بایستی در مورد خود و یا مجموعه خود دوره‌های لازم و گرفتن مدرک در زمینه فروشندگی نیز سرمایه‌گذاری ضروری را به عمل آورد. 

متاسفانه می‌بینیم شرکت‌هایی که چند سالی است پس از تلاش‌های زیاد اکنون توانسته‌اند سهمی از بازار کسب کنند بر این باورند که اکنون توانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند و دیگر نیازی به کسب اطلاعات و مهارت‌های بیشتر در این زمینه نیست!

تولیدکننده موفق و بازاریاب پنجره upvc

تولیدکننده موفق و بازاریاب پنجره upvc باید در زمینه درب و پنجره UPVC نسبت به تجارت داخلی و تجارت خارجی اطلاعات بروزتری داشته باشد. برای مثال بازاریاب پنجره upvc باید بداند که چه عامل هایی در روند قیمت مواد اولیه ساخت درب و پنجره تاثیرگذار است. مدتی قبل افزایش نرخ پودر PVC خام در کشور توسط پتروشیمی‌ها باعث افزایش قیمت پروفیل‌های برخی تولید کنندگان پروفیل UPVCشد، در صورتی که اگر تولیدکننده نسبت به این عوامل که در تجارت این زمینه اثر می‌گذارد مطلع باشد،

حداقل متحمل ضرر و زیان نمی‌شود و راه‌های کسب اطلاع در این خصوص مطالعه نشریات فعال در صنعت و تجارت UPVC و رادیو تلوزیون و روزنامه‌ها است. یک تولیدکننده موفق و حرفه‌ای و همینطور بازاریاب پنجره upvc همچنین باید در زمینه تولید درب و پنجره دو جداره UPVC که خود در آن مشغول به کار است،

گاهی مشاهده می‌شود که تولید کنندگان پنجره یوپی وی سی و یا بازاریاب پنجره upvc نسبت به روند تولید ناآگاه بوده و یا حتی تولیدکنندگان پنجره یو پی وی سی توانای ساخت یک پنجره را نیز ندارند و علل آن معمولا نداشتن دانش فنی ساخت درب و پنجره و همچنین حضور آنها در این زمینه به جهت سود دهی و عوامل دیگر می‌باشد که اعتبارات مالی خود را در این زمینه سرمایه ‌گذاری کرده اند و در این راستا شخصی به عنوان مدیر تولید و همچنین مدیر فروش را گم کرده اند!

با این اوصاف این تولیدی از پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به تولیدی‌های دیگر که مدیر تولیدی خود نیز کاملا آگاهی از صنعت UPVC دارد، برخوردار نیست و مدیر تولیدی تابع تصمیم‌گیری عوامل زیر مجموعه خود می‌باشد. یک فروشنده موفق مثل سفیر یک کشور باید از برنامه‌های واحد صنفی تولیدی خود کاملا آگاه و مطلع باشد. معمولا برخی از ما تولیدکنندگان هنگامی که با شرکتی که در زمینه فروش پروفیل یا یراق فعالیت می‌کند، با بخش فروش تماس می‌گیریم،

متوجه می‌شویم فروشنده‌هایی مثلا خانم اطلاعات کافی فنی در مورد محصولات شرکت یا حتی در مورد سیستمی که در آن کار می‌کند ندارد و یا دیده می‌شود که این دسته افراد به جهت فروش باید به صورت مکرر با مدیریت و یا همکاران قدیمی تماس بگیرد و در مورد نحوه فروش شرایطی یا قطعی و یا در مورد اطلاعات فنی جنس خاصی کسب اطلاع کنند.

ریشه‌یابی در زمینه بازاریاب پنجره upvc ما را به این نتیجه‌گیری رساند که دلیل آن حضور بانوان در این صنف نبوده بلکه بدلیل شرایط اجتماعی ما و در پی آن و از همه مهمتر عدم آموزش فنی به بانوان می‌باشد. با توجه به این که خانم‌ها پتانسیل زیادی در زمینه فروش و بازاریابی دارند و عدم آموزش فنی بازاریاب پنجره upvc به آنها سبب کاهش بازده واحد صنفی تولیدی می‌شود.

بازاریاب پنجره upvc

ویژگی بازاریاب پنجره upvc :

یکی از ویژگی‌های این کسب و کار این است که معمولا نسبت به بقیه شغل‌ها و دیگر کسب و کارها، با محصولات قابل ارائه کمتری سروکار داریم و این مزیت کار ما محسوب می‌شود. ما می‌توانیم نسبت به پنجره یا دربی که تولید کرده‌ایم اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص نوع پروفیل، شیشه و یراق‌آلات بکار رفته در آن، به مشتری ارایه دهیم.

برای مثال بسیاری از ما تولیدکنندگان از دو یا چند پروفیل استفاده می‌کنیم و زمان ارائه پیش فاکتور به مشتری پیش فاکتورهایی با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهیم در این زمان اولین سوالی که به ذهن مشتری می رسد این است که دلیل اختلاف قیمت آنها در چیست این پنجره‌ها چه فرقی با هم دارند ؟

حال اگر ما اطلاعات کافی در مورد سه رکن اصلی درب و پنجره یعنی پروفیل، یراق و شیشه نداشته باشیم و یا جواب‌های مبهم و نامفهوم به مشتری بدهیم، به طور قطع مشتری خود را از دست داده‌ایم. زیرا مشتری را در تصمیم‌گیری گیج کرده‌ایم

او به جهت تصمیم‌گیری نیاز به مشاوره گرفتن از تولیدکننده دیگری دارد و ملاقات او با تولیدکننده دیگر به منزله از دست دادن مشتری است. یک مدیر موفق و بازاریاب پنجره upvc باید از محصولات جدید از جمله یراق‌آلات، پروفیل‌ها و شیشه و قیمت‌های آنها

و همچنین موقعیت و شرایط همکاران و رقبای خود و سایر اشخاص و افرادی که در صنعت درب و پنجره دوجداره UPVC با او کار می‌کند، آگاهی داشته باشد.

همچنین اینکه رقبای او جدیدا چه نوع پنجره‌هایی را تولید می‌کند و با چه قیمت‌های به فروش می‌رسانند و روند فروش و بازاریابی آنها به چه نحوی است و یا از چه دستگاه‌هایی و یا چه تکنولوژی‌های جدیدی بهره گرفته است و نیز در صنعت UPVC از ماشین‌آلات و روش‌های جدید تولید قرار است استفاده شود و از نسل جدید پروفیل‌ها و ماشین‌آلات و یراق‌آلات و حتی شیشه‌ها می‌بایست مطلع بود.

راه‌های کسب این اطلاعات نسبت به رقبا از طریق کنجکاوی خود شخص و حضور در اتحادیه‌ها صنعت درب و پنجره UPVC ممکن است. اما در خصوص کسب اطلاع در خصوص روند صنعت UPVC مجلات فعال از جمله پنجره ایرانیان و. … اینترنت و مقالات می‌باشد.